Wikia

Wikistad

Alexander van Libertas (1598-1643)

1.879pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Alexander van Libertas (1598-1643).jpg

Alexander Robert Hendrik Lievertas (2 juli 1598 - 8 oktober 1643) was een Libertaanse prins en zoon van Koning Robert I van Libertas en diens vrouw Alexandrina Neyt. Alexander trouwde met Giovanna van Savoye en diende als veldmaarschalk onder Isabella van Spanje en was tevens diplomaat in Spaans Libertas, maar tijdens het beleg van Civitas Libertas vluchtte hij wegens de overwinning van zijn vader, Koning Robert.

BiografieEdit

Alexander werd geboren als derde en jongste zoon van Robert Lievertas en zijn vrouw Alexandrina Neyt in Doveburcht. Hij zou echter naar Civitas Libertas verhuizen waar hij diplomaat werd voor de Spanjaarden in Spaans Libertas. Onder Albert VII van Oostenrijk diende hij als legeraanvoerder en ambassadeur. Alexander ging tegen zijn vaders dromen voor een Koninkrijk Libertas in.

In 1616, bij de troonsbestijging van zijn vader, werd hij tot prins van Libertas benoemd. Alexander bleef na zijn vaders veroveringen in de rest van Libertas actief in Spaans Libertas. Hij trouwde in 1618 met Giovanna van Savoye, een dochter van Karel Emanuel I van Savoye. Ze zouden echter nooit kinderen krijgen.

Alexanders vader had plannen om Spaans Libertas aan te vallen en in het beleg van Civitas Libertas, dat nabij Civitas Libertas gevochten werd, vluchtte Alexander vanwege een Libertaanse overwinning. Hierdoor verkreeg hij de bijnaam Prins Bangerik.

Eenmaal in Spanje aangekomen ontdekte hij dat Giovanna gestorven was en dat hij had nog geen nakomelingen bezorgd had. Hij zou tot zijn dood in 1643 in Toreno wonen. Zijn titel als prins van Libertas werd hem nooit afgepakt.

Around Wikia's network

Random Wiki