Wikia

Bestand:Tuin van het Ministerie - 800px-Hannover - Herrenhausen - Grosser Garten - Grotte - 20050502.jpg

De Ministertuin is een Libertaans park in de meest pacifistische wijk van Wikistad, de Vredeswijk, en hoort bij het Ministerie van Natuur & Milieu, dat next door ligt. Officieel heet het park Ministertuin Stedelijk Nationaal Park, erkend sinds 10 mei 2009.

De tuin wordt beheerd door de Nationale Bossen- en Parkendienst, de medewerkers van het Ministerie en de wijkbewoners. De barokke tuin werd indertijd aangelegd in opdracht van een edelman en Ridder in de Orde van de Kouseband (1778). Een Italiaanse tuin- en landschapsarchitect, Federique Rossini, maakte van deze unieke opdracht zijn meesterwerk in Libertas. Na het overlijden van de eigenaar werd de tuin in 2007 opgenomen in het patrimonium van het Ministerie. De erflater had bij notarieel testament de aanpalende eigenaar ten westen van zijn perceel tot enig erfgenaam benoemd.

Fotogalerij Edit

  Nationaal Park
Dit bos of park of deze tuin wordt door de Nationale Bossen- en Parkendienst, een overheidsorganisatie onder het Ministerie van Natuur & Milieu, beheerd, beschermd en gepromoot.
  30px

Sjabloon:Wikistad

Around Wikia's network

Random Wiki