Wikia

Wikistad

Anto Vujica

1.880pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

This page is currently under construction.

Info.png

Anto Jovan Vujica (5 september 1984 in Lismore) is een Australisch internationaal voetballer. Momenteel speelt hij als verdedigende middenvelder bij de Loviaanse club Contra United; hij speelde vroeger bij de gelijknamige Libertaanse club FC Contra United in Skeend. Vujica is een voormalig Australisch international. Hij is van Servische en Kroatische afkomst.

Biografie Edit

Australië Edit

Anto Vujica speelde zijn eerste wedstrijden in de New South Wales Premier League; een verzameling van voetbalclubs uit zijn geboortestreek. Op 17-jarige leeftijd werd hij lid van de eerste ploeg van de Bonnyrigg White Eagles FC. De Avala, zo luidt de bijnaam van de White Eagles, was een voetbalploeg opgericht door Servische immigranten, zoals Vujica er zelf een was. In 2001 speelde de Avala in de NSW Premier League, pas opgericht, en speelde kampioen.

Als men de geruchten geloven moest, speelde Vujica naar alle waarschijnlijkheid enkele trainingen mee bij de rivaalclub van de AvalaBlacktown City FC. Het bestuur van de White Eagles was hierover niet te spreken en Vujica's contract bij hun team werd meteen ontbonden zodat Blacktown alle papieren snel en gemakkelijk in gereedheid kon brengen om de Serviër over te brengen naar Blacktown. Eind oktober tekende hij bij zijn nieuwe club, maar begin januari was zijn contract afgelopen en het bestuur van Blacktown, die verwachtten dat Anto Vujica zijn contract met minstens één jaar zou verlengen, kreeg geen antwoord op de vraag naar een nieuw contract. Er was namelijk veel interesse uit het buitenland van Europese clubs.

Oost-Europa Edit

Begin 2001 tekende Vujica een contract bij het Turkse Bursaspor hoewel dat echter in financiële problemen terecht kwam. Hij speelde zestien wedstrijden in de Süper Lig van 2001-02 en ook het seizoen daarna behoorde de Serviër tot het vast elftal van Bursaspor.

In de zomer van 2003 tekende hij voor twee seizoenen een contract met K.F.C. Germinal Beerschot in België. Die ploeg stuurde hem meteen op loon naar FK Partizan in zijn thuisland Servië waarmee hij de First League van Servië en Montenegro 2004-05 won. Zijn contract in België werd stopgezet na één maand en met Partizan speelde hij dus twee seizoenen op het hoogste Servische niveau. In 2005 kreeg hij ook de volledige Servische nationaliteit wat hem mogelijk maakte eventueel voor Servië op nationaal vlak uit te komen. Vervolgens speelde Vujica twee seizoenen met rivaal Rode Ster Belgrado waarmee hij twee keer landskampioen werd en twee keer de hoogste voetbalbeker won.

Nederland Edit

Info.png

Erelijst Edit

Around Wikia's network

Random Wiki