Wikia

Wikistad

Bar oan 't Strand

1.879pages on
this wiki
Add New Page
Talk19 Share
3 sterren.png Deze bar of taverne verkreeg 3 sterren van Resthotel. Dit is een heel goede score. Resthotel.png
Bar oan 't Strand - Elouera Beach 1.jpg

Bar oan 't Strand

Bar oan 't Strand - Wanda Beach 1.jpg

zandweg naar 't strand

De Bar oan 't Strand, kortweg de Strandbar, is een gezellige restaurant-bar in de Strandwijk van Civitas Libertas en eigendom van Alexandru hr. en Aesopos. Veel zonnekloppers gaan er na het zonnebaden een pilsje drinken.

De Bar oan 't Strand is vanop het strand gemakkelijk bereikbaar langs het zandweggetje dat tussen de duinen doorloopt. Het weggetje is bewust enkel voor voetgangers bereikbaar gehouden. Tussen 1 april en 30 september zijn hier geen honden toegelaten.

De kinderen vinden het dol-fijn in de Bar oan 't Strand vanwege de heerlijke drankjes met die tropische vruchtensmaak waar iedereen zo tuk op is. Tot op vandaag heeft nog niemand het geheime recept van deze vruchtensmaak kunnen achterhalen.

Er is elke dag wel iets speciaals te doen om en rond de Bar oan 't Strand.

De Global is elke voormiddag vanaf 10u00 beschikbaar en kan worden uitgelezen van voor naar achter en van achter naar voor. Bij regenweer zal dit natuurlijk meer klanten lokken.

Dranken Edit

Blijft u eten? Edit

Bent u van plan om te blijven eten? Ga dan gauw zitten en u wordt direct bediend door onze beste obers/serveersters!

Gebeurtenissen Edit

De olifanten bij de Bar oan 't StrandEdit

Velen onder U zullen zich wellicht afvragen waarom er 2 olifantenkopjes op de menukaart van de Bar oan 't Strand staan afgebeeld. Ze hebben écht niets van doen met de olifantjes op het welgekende belgische chocolademerk dat wij hier niet bij naam zullen noemen.

Om een lang verhaal kort te maken: Op een dag, toen rondtrekkende circussen nog heel gewoon waren en er geen mens bij stilstond of de dieren al dan niet goed verzorgd werden, had het Circus des Moines ’s avonds laat zijn tenten opgeslagen op een parkeerstrook dichtbij de kustlijn

Twee olifanten waren toen in alle vroegte ontsnapt en liepen over het strand. Ze speelden in het water en voelden zich klaarblijkelijk opperbest in hun vel.

Fidelius die de nacht ervoor spreekwoordelijk de bloemetjes had buitengezet in de Bar oan 't Strand en die ochtend een stevige wandeling maakte, kon zijn ogen niet geloven. Nadat hij zichzelf een paar maal had geknepen en vertwijfeld met zijn ogen had geknipperd, kwam hij tot de conclusie dat dit geen fata morgana kon zijn en dat er inderdaad twee olifanten op het strand rondkuierden.

Fideliusprobeerde de dieren te lokken met fruit, brood en ijsjes die hij bij de Bar oan ’t Strand ging halen , maar tevergeefs. De dieren hadden het veel te druk in het water. Dan maar de Politie opgebeld die er de circuseigenaar bijhaalde.

Het duurde echter nog de middag voordat de nietsvermoedende olifanten weer op stal konden worden gezet en de rust was weergekeerd op het Civitas Libertas-Strand.

Die dag werd beslist de herinnering aan deze olifanten levendig te houden. Vandaar dat U ze tijdens een bezoek aan de Bar oan 't Strand steeds zult tegenkomen op de Menukaart !

FeestEdit

Het belooft vandaag een schitterende dag te worden en de uitbater van de Bar oan 't Strand organiseert een vis-barbecue. Deelname: 30,00 € (all in)

Wijnsuggestie: Chateau Vigneron 2004, ideaal bij visgerechten.

De vis-barbecue werd een succes. Tot laat in de nacht werd er gegrild, gegeten en gedronken. Een enthousiaste gast nam volgende foto die wij graag met U delen:

Vanavond spetterende beach-party met enkele beroemde inwoners van Libertas. Music and dance all night.

  • Aanvang: 20u00
  • Einde: wanneer het afgelopen is...

Afscheid van HarryEdit

Vanavond nemen we afscheid van onze barman Harry. Nu de winter er staat aan te komen in Libertas wil hij zijn geluk beproeven aan de andere kant van de planeet. Zaterdag vertrekt hij naar Nieuw-Zeeland. We wensen hem veel geluk in zijn verdere carriere en nodigen U allen uit op onze spetterende coctailparty.

Drink van de avond: Dirty Martini.

Voor diegenen die liever geen alcohol drinken is er de Flirty Martini.

The first drink is on the house. Iedereen welkom !

Walvissen voor de kustEdit

Deze voormiddag werd een paar walvissen waargenomen voor de kust. De dieren leken in blakende gezondheid te verkeren. Ze zwommen een paar keer heen en weer en verdwenen toen even plots als ze gekomen waren.

Een paar toeschouwers leken ervan overtuigd dat het walvishaaien waren, maar de foto spreekt dit duidelijk tegen.

Walvishaaien komen in alle wereldzeeën voor in het gebied tussen 30-40 graden noorderbreedte en 30-40 zuiderbreedte, maar in de oostelijke Atlantische Oceaan slechts tot de Kaapverdische Eilanden. [1]

Grote opruimingswerken vanaf 3 oktober 2007Edit

Vandaag werd met de jaarlijkse grote herfstschoonmaak begonnen. Een drietal grote tractors kwamen reeds vroeg in de ochtend het strand opgereden om het strand klaar te leggen voor de winter. Tijdens het weekend zullen de eerste honden (met hun baasjes) aarzelend de plage verkennen. Vele dieren zullen voor het eerst poot kunnen zetten op het natte, zilte zand.

7 oktober 2007Edit

Een heerlijke nazomerse zondag ! Na het optrekken van de mist straalt de herfstzon over het prachtige strand van Libertas dat, zoals verwacht, druk bezocht wordt.

Vandaag zijn ook de baasjes met hun viervoeters voor het eerst van de partij.

Ook nu heeft de Bar oan 't Strand een leuke verrassing in petto. Vanaf 15u00 warme chocoladedrank bereid met chocolade van de bovenste plank en verse knapperige suikerwafels op grootmoeders wijze. Prijs: 10 € per persoon. Van harte welkom !

21 oktober 2007Edit

Fidelius had vandaag een naar eigen zeggen hele mooie single mee die hij maandagmorgen bij de Melody Shop zou afgeven.

De titel alleen al: Ich küsse Ihre Hand, Madame, zou het hart van Aesopos vlugger doen slaan, zo beweert Fidelius. Afwachten maar...

28 oktober 2007Edit

Op 28 oktober ging de zaak iets later open omdat de uitbater en zijn ganse team zich had overslapen. Te lang gefeest op het Vredesfestival, was het excuus. Diezelfde avond nog werd een gratis rondje aangeboden aan alle stamgasten.

7 februari 2008Edit

Vandaag te lezen bij uw kopje koffie: de open brief van J'accuse - Emile Zola die op 13 januari 1898, op de voorpagina van de Parijse krant L'aurore gepubliceerd werd. In die brief koos Emile Zola partij voor de Joodse kapitein Alfred Dreyfus, die ten onrechte van spionage was beschuldigd.

23 maart 2008Edit

Komt zien, komt zien, Censuree Roodt is terug in 't land ! Meteen verdween een oubollige politieke partij van het toneel en werd een nieuwe partij opgericht. Op uitnodiging van Lars zitten die twee nu gezellig te keuvelen over de whois who in Libertas.

Vanavond gratis hot-dogs voor alle aanwezigen. Het belooft een heus festijn te worden.

23 juli 2008Edit

Het zomert weer in Libertas... Op 21 juli lag het er allemaal nog natjes bij, maar op 22 juli vroeg in de ochtend reeds heroverden de eerste zonnekloppers het strand. De uitbater van de Bar oan 't Strand ziet het weer helemaal zitten en hoopt op een goede start van het seizoen.

SmoothiesEdit

Karnemelk.jpg

Makreel smoothie

Het lijkt wel een rage te worden, nu heeft ook de Bar oan 't Strand een rasechte smoothie van het huis:

Makreel smoothie
50 gr gerookte makreel
200 cl karnemelk
4 ijsblokjes
1 theelepel limoensap
Bereidingswijze
Vul de blender met alle ingrediënten en pureer tot een homogene massa.
Versier het glas met een stukje gerookte makreel dat U op de rand plaatst.
  1. [1]

Around Wikia's network

Random Wiki