Wikia

Bestand:Be-railed.png

Be-Railed is een Libertaanse dramatelevisieserie, sinds 2012 uitgezonden op de zender Alpha, eigendom van mediabedrijf Alpha Media. Het programma maakte deel uit van de vernieuwing in 2012 en werd geproduceerd door Zaria Pictures en Maarten de Muntegu. De regisseur en bedenker is Adam Idryo, die bekend werd van de actiefilm Air Force. Eén van de andere scenaristen is schrijver Peter Bielen.

Productie Edit

In 2011 werden de afleveringen opgenomen door productieverantwoordelijke Maarten de Muntegu, regisseur Adam Idryo en schrijvers Peter Bielen, Steven Heerweg, Elisabeth Clarkson en Timothy Pitch. De Britse omroep BBC zette zich ook achter het project en zorgde voor enkele locaties rondom Londen. De serie zal echter nooit op de Britse televisie kunnen worden uitgezonden, meldde Zaria Pictures[1].

Alle afleveringen van seizoen één beginnen met het voorvoegsel 'ver'. Idryo en Clarkson kwamen op dit idee. De laatste aflevering had ongeveer 140,000 kijkers in heel Libertas.

Openingslied Edit

"Double" is een poplied van de Libertaanse band The Crack. Het is het vijfde nummer van het eerste studio-album van de band die in 2009 begon met optreden.

Overzicht Edit

Samantha Vandael is een spionage van kracht voor "Muntegu"[2], een privé-inlichtingendienst. Ze overleeft een aanslag op haar leven, waarvan ze sterk vermoedt dat die werd georganiseerd door de leden van het bedrijf waar ze voor werkt. Na het herstellen en terugkeren naar actieve dienst, gaat ze terug undercover werken als nanny, niet wetend wie haar probeerde te doden of wie je kunt vertrouwen. Het wordt duidelijk dat de aanslag op haar leven is gebonden in een verschrikkelijke gebeurtenis uit haar jeugd. De eerste serie vindt vooral plaats in Newport. Productiehuis Zaria Pictures liet al weten over een tweede reeks zonder hulp van de BBC uit Groot-Brittannië[3].

Seizoenen en afleveringen Edit

Seizoen 1 Edit

Nummer Titel Eerste uitzending
#1 "Vervangen 1 september 2012
#2 "Vergiftigd" 8 september 2012
#3 "Vergeten" 15 september 2012
#4 "Verstoten" 22 september 2012
#5 "Verloren" 29 september 2012
#06 "Vergist" 6 oktober 2012
#07 "Vereerd" 13 oktober 2012
#08 "Verenigd" 20 oktober 2012
#09 "Verdwenen" 27 oktober 2012
#10 "Verdeeld" 3 november 2012
#11 "Verblind" 10 november 2012
#12 "Verkleind" 17 november 2012
#13 "Verdiept" 24 november 2012

Referenties Edit

  1. Op 1 september 2012 meldde Zaria Pictures op de zender Alpha dat de serie Be-Railed alleen op de Libertaanse televisie te zijn zal zijn.
  2. "Muntegu" is de naam van de privé-inlichtingendienst waar Samantha Vandael werkt, vernoemd naar de Libertaanse gemeente Muntegu.
  3. De BBC was nooit van plan om de serie in Groot-Brittannië uit te zenden en dus werd het contract met Zaria Pictures verbroken.

Around Wikia's network

Random Wiki