Wikia

Wikistad

Biotech

1.885pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Libertan Aeronautics and Space Administration
CIWO · WSA · Instellingen · Projecten
Zypher Dynamics · Biotech · RRAI · gespecialiseerde fysica & ruimtetechnologie · energetische ontwikkeling · FusieSearch
Genericsbuilding.jpg

het Genericsgebouw in Maple Hills

Biotech is ontstaan uit Zypher Generics, een farmaceutisch bedrijf dat werd opgericht door de voormalige Zypher Corporation. Het houdt zich bezig met onderzoeken naar medische technologieën, medicijnontwikkeling en gentherapie. Het gebouw is gelegen in de Kierkegaard Building, te Companies Place en staat onder leiding van het CIWO dat een dochterbedrijf van de LASA is.

OnderzoekenEdit

KankeronderzoekEdit

Deze sector van het CIWO is een onderzoek gestart naar de mechanismen die gepaard gaan met celgroei, celdeling en celdood bij kanker. Maar ook de processen van tumorsupressie, tumoruitzaaiing en de relaties tussen kanker en bloedvatgroei komen aan bod. Verder zal er nog een DNA-analyse van gemuteerde kankercellen plaatsvinden. De bedoeling van dit onderzoek is het ondersteunen van de therapeutische behandeling van kanker.

Cardiovasculaire biologieEdit

De genetische opbouw van cardiovasculaire ziektes, zoals hartritmestoornissen, hartafwijkingen en ALS [1] kregen voorheen maar weinig aandacht. Met dit onderzoek hoopt het CIWO enkele van de meest voorkomende hartproblemen beter te begrijpen en natuurlijk ook beter te kunnen behandelen. Ook wordt er gezocht naar de mogelijke toepassingen van gentherapie bij de behandeling van cardiovasculaire aandoeningen.

Verder is er nog onderzoek naar standaardprocessen zoals de regulatie van bloedvatgroei en voert zal men een een analyse uitvoeren van trombose en bloedstolling.

Neurodegeneratieve aandoeningenEdit

Er zijn een paar onderzoeken gepland om enkele van de meest voorkomende neurale ziekten te analyseren en te betrijden. Hieronder staat een lijstje met de ziekten dewelke in een onderzoek aan bod komen.

  • ziekte van Alzheimer
  • ziekte van Parkinson
  • epilepsie & ataxie
  • mentale redartatie
  • complexe psychiatrische aandoeningen zoals schizofrenie en manische depressiviteit

OntstekingsziektenEdit

Ontstekingsziekten zijn allomtegenwoordig en toch niet al te gemakelijk te behandelen. Door onderzoek te doen naar de processen die betrokken zijn bij ontsteking en enfectieziekten veroorzaakt door bacteriën, schimmels, parasieten en virussen hoopt men hier iets aan te kunnen veranderen.

Ook komt er een onderzoek naar immuunziektes zoals astma en de ziekte van Crohn.

Groei en ontwikkelingEdit

Het laaste onderzoek dat momenteel aan de gang of gepland is, is er een naar de lichaamsprocessen die met groei te maken hebben. Zo zal men bijvoorbeeld dieper ingaan op celgroei, celdeling en celdifferentiatie bij planten en de embryonale ontwikkeling bij uiteenlopende diersoorten als de muis, de zebravis en de kikker. Met deze ontwikkelingen hoopt men de groei van zowel plant als dier beter te begrijpen.

AfdelingenEdit

Het instituut bevat meerdere afdelingen die inspelen op de noden van de nieuwe onderzoeken. Dat is nodig nu er zoveel geavanceerde en hoogtechnologische experimentenop een minimum van tijd worden uitgevoerd. Deze afdelingen maken snelle analyses en grote datasets mogelijk.

Proteïne Service Faciliteit (PSF)Edit

Deze afdeling maakt geavanceerde eiwitten aan die worden gebruikt in biologishce experimenten en structuurbepaling. De PSF kan ook meerdere duizenden eiwitten per experiment analyseren en identificeren op basis van de nieuwste gelvrije 'proteomics' technologie, die door het instituut zelf is ontwikkeld.

Nanobody Service Faciliteit (NSF)Edit

Het NSF produceert monoclonale antilichamen afkomstig van kamelen en lama's. Het is vooral gericht tegen specifieke antigenen. De antimichamen zijn door hun unieke kwaliteiten geschikt voor de detectie en localisatie van eiwitten.

Referenties en notenEdit

  1. amyotrofe laterale sclerose

Around Wikia's network

Random Wiki