Wikia

California Pine Forest in Maple Hills Nature Path

Het California Pine Forest is een sparrenbos in de Libertaanse gemeente Maple Hills dat door de Nationale Bossen- en Parkendienst wordt beschermd. Het park ligt onder het centrum van Maple Hills, ten oosten van Foster en ten westen van Somerveld. De volledige oppervlakte van het bos bedraag 97 km². Ten zuidwesten ligt het gelijkaardige Yosemite Garden.

ParkEdit

Bekende diersoorten in dit wereldwijd bekende park zijn onder andere reeën, damherten, edelherten, vossen en dassen.

Activiteiten zoals wandelen, mountainbiken, vissen, paardrijden en jagen zijn populair bij zowel de plaatselijke bevolking als toeristen. Jagen is enkel toegestaan wanneer men over een jachtvergunning beschikt en tijdens het jachtseizoen. Vlak ten zuiden van Maple Hills werd in 2005 een avonturenpark gebouwd. Soms wordt rotsklimmen toegelaten, maar slechts onder leiding van een gids. California Pine Forest is een bekend recreatiegebied met vele sportfaciliteiten.

WandelingenEdit

California Pine Forest in Maple Hills

Benevens de begeleide wandelingen doorheen het Yosemite Garden kunnen bezoekers aan Maple Hills ook op eigen houtje op verkenning gaan in het California Pine Forest. In 2007 nog werd een wandelpad aangelegd doorheen het bos. Aan de ingang werd een informatietafel geplaatst die op een eenvoudige maar duidelijke manier de geschiedenis van het California Pine Forest in Maple Hills beschrijft. De diversiteit aan bloemen en planten om en rond het bos wordt door menig bioloog met internationale faam als uniek ervaren. Laatst werd een Eucomis bicolor ontdekt, een soort die normaal gezien niet in het California Pine Forest voorkomt. De Nationale Bossen- en Parkendienst benadrukt dat het absoluut verboden is plantjes of andere voorwerpen mee te nemen uit het bos.