Wikia

California Pine Forest in Maple Hills Nature Path

Een wandelpad door het bos.

Het California Pine Forest is een sparrenbos in de Libertaanse gemeente Maple Hills. Het vormt samen met de Yosemite Garden de oude groene long nabij de hoofdstad Wikistad. De volledige oppervlakte van het park bedraag 97 km² waarvan het grootste deel in Maple Hills ligt, maar ook een klein deel in Victoria.

ParkEdit

Bekende diersoorten in het wereldwijd bekende park zijn onder andere reeën, damherten, edelherten, Europese zeearenden en anderen.

Activiteiten zoals wandelen, mountainbiken, vissen, paardrijden en jagen zijn populair bij zowel de plaatselijke bevolking als toeristen. Vlak ten westen van Maple Hills werd in 2005 een avonturenpark gebouwd. Soms wordt rotsklimmen toegelaten, maar dan onder leiding van een gids.

WandelingenEdit

California Pine Forest in Maple Hills

200pxHet California Pine Forest.

Benevens de begeleide wandelingen doorheen het Yosemite Garden kunnen bezoekers aan Maple Hills ook op eigen houtje op verkenning gaan in het California Pine Forest. In 2007 nog werd een wandelpad aangelegd doorheen het bos. Aan de ingang werd een informatietafel geplaatst die op een eenvoudige maar duidelijke manier de geschiedenis van het California Pine Forest in Maple Hills beschrijft. De diversiteit aan bloemen en planten om en rond het bos wordt door menig bioloog met internationale faam als uniek ervaren. Laatst werd een Eucomis bicolor ontdekt, een soort die normaal gezien niet in het California Pine Forest voorkomt. De Nationale Bossen- en Parkendienst benadrukt dat het absoluut verboden is plantjes of andere voorwerpen mee te nemen uit het bos.

Around Wikia's network

Random Wiki