Wikia

Wikistad

Carehova

1.885pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Carehova.png

Carehova, Horse Valley

Carehova is een uiterst moderne en trendy restaurant-bar in Horse Valley, een bergdorpje in het skigebied van Libertas. Het is eigendom van DimiTalen.

Carehova, is oorspronkelijk afkomstig van café-restaurant Horse Valley. Nu wordt de originele naam niet meer gebruikt en spreekt men gewoon over Carehova, soms vergezeld van restaurant-bar.

Carehova is een soort van loft, ingedeeld in meerdere ruimtes die niet volledig afgesloten zijn. Elke ruimte heeft een eigen doel en een aparte sfeer.

Het is veruit de populairste bar buiten de hoofdstad.

Monilla Edit

Monilla.png

Monilla is de restaurantruimte van Carehova. De stijl van de ruimte is zeer trendy met Spaanse en koloniale accenten. De tafels en bijhorende banken zijn erg loungy en bieden veel comfort. Monilla’s muziekstijl is ook loungy, met veel Spaanse en Arabische elementen. Gitaarmuziek komt evenveel voor. Aan stijl en sfeer ontbreekt het hier niet.

Monilla serveert een jonge zuiderse keuken. Klassieke gerechten uit Spanje, Italië, Marokko, Mexico, het Zuiden van de VS en de Arabische landen worden hier in vele trendy variaties opgediend. De service is eersteklas.

De naam Monilla kan op twee manieren uitgesproken worden; op z'n klassiek-Spaans: monielja, ofwel op z’n Amerikaans-Engels: mûniljû.

The Room Edit

The Room.png

The Room ligt tussen Monilla en Black. The Room is een ruimte met comfortabele ligbanken. Het interieur is lounge en er wordt hoofdzakelijk met roodtinten gewerkt. Grote spiegels, doeken en moderne kunstwerken sieren de donkere muren. The Room is meestal donker en smoky, maar uiterst gezellig. De sfeer is er opperbest, en daar zorgt de muziek ook voor. Er wordt namelijk alternatieve dance en lounge gedraaid. Onbekende maar goede remixen van pophits krijgen ook hun kans.

In The Room kan er gedronken worden, al dan niet alcoholisch, maar er is ook mogelijkheid tot versnaperingen. De dranken die geserveerd worden zijn:

  • De klassiekers (Martini, Campari etc.)
  • Exotische en moderne cocktails en drinks
  • Non-alcoholische dranken met fruit en uiterst originele ingrediënten en samenstellingen
  • Thee’s

De hapjes die ook verkrijgbaar zijn, zijn meestal erg goed aan de dranken aangepast. Zo zijn er verscheidene schoteltjes en aperitiefborden beschikbaar.

Black Edit

Black.png

Black is, zoals de naam reeds doet vermoeden, de minst verlichte ruimte. Het "Black"-gedeelte bevindt zich helemaal achteraan het Carehova-gebouw en is vooral in de late uurtjes druk bezocht. Er bevindt zich een grote dansvloer met een lange zwarte bar aan de zijkant. De bar is prachtig gedecoreerd met neonlichten en retro-elementen. Behalve uiterste stijlvolle drinks, worden hier ook andere, minder extravagante dranken geserveerd De ruime dansvloer lijkt rond half één wel een groot bijennest... De muziek is enorm gevarieerd waardoor iedere dans wel eens gespeeld word. Van Spaanse en Latijns-Amerikaanse sensuele dansen tot moderne Europese dansen zoals jumpstyle. Alles kan en mag, zolang de muziek maar goed is.

Ondanks de loft-structuur van Carehova, haalt de muziek niet de overhand in de andere lokalen. De muren absorberen heel wat geluid en de afstanden tussen de geluidsboxen in de verschillende ruimtes is met opzet groot gemaakt.

Elke vrijdagavond komt wereldberoemd Belgisch-Libertaans dj The M optreden in Black. Van 23:00 tot 2:00 speelt hij dan zijn beste dancetracks en remixen.

Publiek Edit

Het publiek van Carehova is zeer breed. Hoofdzakelijk jonge mensen, in alle drie de ruimtes, maar ook volwassenen en ouderen komen hier. Arabische en Aziatische toeristen zien we het vaakst in The Room, terwijl Europeanen eerder naar Monilla en Black gaan. Nederlanders zien we het meest in The Room en Black. Amerikanen op reis gaan meestal in Monilla eten, terwijl Latino-Amerikanen eerder Black zullen opzoeken.

Libertaanse vakantiegangers en locals gaan wel vaker in Monilla eten, en hebben zich in de loop van de jaren aangepast aan alle drie de ruimtes. De Libertaanse jeugd bezoekt Black dan ook in grote getale. Het is de populairste dansgelegenheid in heel Libertas en staat hoog aangeprezen op internationaal niveau.

Around Wikia's network

Random Wiki