Wikia

Darwin Nationaal Park.jpg

De poldergebieden in Darwin Nationaal Park.

Darwin Nationaal Park is een groot Libertaans natuurgebied ten westen van Apud Maro dat sinds 7 mei 2009 een nationaal park is. Het gebied omvat de lange Noord-Libertaanse kuststrook, inclusief de slikken, schorren, polders en de westelijke Marese Laaglanden. Darwin Nationaal Park, genoemd naar de Britse bioloog, geoloog en wetenschappelijk schrijver Charles Darwin, werd in 2009 zo genoemd. Het staat bekend als het enige ongerepte natuurgebied in West-Libertas.

EtymologieEdit

Darwin Nationaal Park 2.jpg

De naam Darwin heeft natuurlijk te maken met Charles Darwin, maar die naam kreeg het gebied pas na 7 mei 2009. Daarvoor heette het namelijk Daarwijn (of zoals men het in de Middeleeuwen noemde: Daerwyn). Die naam is afgeleid van het Latijnse Dorsa Vini, oftewel de heuvels van de wijn. Uiteindelijk werd het steeds korter uitgesproken als Darwen en toen besloot men het om te noemen naar Darwin.

BunkersEdit

Daerwyn Nationaal Park bunker.jpg

Duinen, de zee en één van de intacte bunkers.

In het gebied bevinden zich ten westen van Apud Maro enkele bunkers die in de Tweede Wereldoorlog werden gebouwd voor de Britten. Deze dienden om eventuele Duitse aanvallen te verweren en momenteel zijn nog twee van de oorspronkelijke acht bunkers intact. Van de andere bunkers is slechts restanten te vinden.

In 2013 werden de bunkers opgenomen in de Nationale Monumentendienst.

Around Wikia's network

Random Wiki