Wikia

This page is currently under construction.

Info.png
Zoo.jpg

Het grondplan

Lynx.jpg

Een Libertaanse lynx

Neushoorn.jpg

Zwarte neushoorn

De Dierentuin van Muntegu is Libertas' eerste, enige en grootste dierentuin. Ze is eigendom van Greenday2. Ze bevindt zich in Muntegu-Nord. De Dierentuin van Muntegu werkt mee aan kweekprogramma's, zo zullen zij bedreigde dieren die geboren worden in andere dierentuinen, hier opvangen en omgekeerd. De dierentuin heeft toestemming van de overheid en de Rode Lijst om bedreigde diersoorten op te nemen.

De dieren die zich in deze dierentuin bevinden zijn:

  • Geboren in gevangenisschap
  • Verwaarloosd en achtergelaten in een asiel/in het openbaar
  • Verstoten door de moeder of vader, daardoor zullen deze dieren nooit kunnen overleven in de natuur, aangezien zij nooit hebben geleerd hoe ze moeten overleven in het wild.

UniekEdit

Deze dierentuin is uniek in de wereld, aangezien ze (inheemse) dieren heeft, die nergens anders ter wereld te zien zijn, één van deze soorten is de Libertaanse lynx. Ook zijn er Afrikaanse olifanten en Aziatische neushoorns te bezichtigen. Ze staat bekend als een propere, kindervriendelijke, goedkope, diervriendelijke dierentuin.

AquariumEdit

Paradijsvis.jpg

Het paradijsvisje

Centraal in de dierentuin is er een reusachtig aquarium te vinden. Hier zwemmen vooral exotische vissen in. De grootste vissen zijn de Oost- en Zuid-Libertaanse witgrijze haaien, de langste haai heeft een lengte van 455 centimeter. De veruit grappigste vis is de moferdt, die eveneens voorkomt in Libertas.

VisvijverEdit

In de visvijver zijn vooral alledaagse vissen te bekijken, ook leven er kikkers en watersalamanders. Er zwemmen reuzenkarpers, zeelten, reuzengoudvissen, koi's, karpers, zoetwaterdolfijnen, steuren, zoetwaterschildpadden, piranhas, maanvissen, zoetwaterhaaien en nog veel meer.

AandeelhoudersEdit

Around Wikia's network

Random Wiki