Wikia

Wikistad

Dimitribos

1.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Het Dimitribos is een bosje in de Winkelwijk van Wikistad. Het is naar politicus en bekend Libertaan DimiTalen genoemd en door Aesopos aangelegd in 2007.

Geschiedenis Edit

Op 27 Augustus 2007 werd beslist de Winkelwijk met twee nieuwe bosjes uit te breiden. Eén van de bosjes werd naar Dimitri Neyt genoemd. Demetrius of Demetrios is de oude Griekse naam van dewelke de zijne is afgeleid. In het Russich werd dit Dimitri of Dmitri. De naam betekent zoon van Demeter, de Griekse godin van de landbouw.

Dimitri Neyt doceert ondermeer Geschiedenis van de VS aan de Vrije Universiteit van Wikistad en Aesopos meende dat het Dimitribos een eerbetoon moest worden aan de VS. Na rijp overleg met tal van instanties in de VS, gooide Aesopos alle tradities overboord en plaatste hierdoor het Dimitribos in een totaal ander daglicht.

Bestand:Dimitribos - 484px-DSCN3887 newporttower e.jpg
Bestand:800px-US 13 Star Betsy Ross Flag.png

Aan de ingang van het Dimitribos wordt een replica van de Newport Tower in het Touropark van Rhode Island neergezet en de US 13 Star Betsy Ross Flag (een historische vlag van de VS) komt aan een vlaggenmast rechts van dit geheimzinnige kunstwerk.

Newport Tower Edit

De Newport Tower (ook gekend als Ronde Toren, Touro Toren, Newport Stenen Toren, Oude Steenmolen, OSM en Mysterie Toren) is een ronde stenen toren die zich in het Touro Park van Newport, Rhode Island (USA) bevindt. Algemeen wordt aangenomen dat deze toren oorspronkelijk een molen uit de 17de eeuw was, maar sommige historici en amateur onderzoekers beweren dat het gebouw van veel vroeger dateert en de pre-columbiaanse nederzettingen in New England aantoont.

US 13 Star Betsy Ross Flag Edit

De US 13 Star Betsy Ross Flag werd op 14 juni 1777 aangenomen. Deze dag is een nationale feestdag geworden en staat bekend als Flag Day. Betsy Ross is volgens de overlevering degene die de eerste Amerikaanse vlag heeft genaaid.

Aangezien er in de resolutie van 1777 geen specifieke opmaak voor de sterren was vastgelegd, werden de sterren op een verschillende wijze in het kanton geplaatst. Soms werden ze in een cirkel gerangschikt (Betsy Ross-patroon), maar de versie met dertien sterren in vijf horizontale rijen (3-2-3-2-3) beschouwt men als het standaardpatroon. In 1795 traden Vermont en Kentucky toe tot de Verenigde Staten en werd het aantal sterren en strepen verhoogd tot vijftien. In de jaren erna traden enkele staten toe, maar werd het aantal sterren en strepen niet verhoogd, waarschijnlijk omdat men dat als teveel gedoe beschouwde. Uiteindelijk werd in 1818 besloten dat het aantal strepen op dertien zou worden vastgesteld, ongeacht het aantal staten, om zo de oorspronkelijke dertien kolonies te eren. Het aantal sterren zou sindsdien gelijk zijn aan het aantal staten (twintig in 1818).

Wanneer het aantal sterren op de vlag werd uitgebreid, gebeurde dit steeds op 4 juli, Independence day. De laatste verandering gebeurde in 1960, toen Hawaï een staat van de VS werd en daarmee het huidige aantal van vijftig sterren bereikt werd. De toekenning van het staatsschap aan Alaska in 1959 gaf de vlag voor één jaar 49 sterren.

Het Amerikaanse volkslied, The Star-Spangled Banner, is gebaseerd op de vlag met 15 strepen.

Bronnen Edit

Zie ook Edit

Sjabloon:Wikistad

Around Wikia's network

Random Wiki