Wikia

Wikistad

Drukkerij Neyt

1.887pages on
this wiki
Add New Page
Talk5 Share
Quality Holding.png
Quality Holding.png Quality Holding Quality Holding.png
Voor meer informatie over onze keten en haar bedrijven, zie onderaan deze pagina.

Drukkerij Neyt.png

Drukkerij Neyt (ook Esdoorn & Wijn genoemd) is een Libertaanse drukkerij uit Companies Place en een bedrijf van Quality Holding. Ze bestaat al sinds 1946 en is sinds juni 2007 in Companies Place gevestigd. Drukkerij Neyt is de enige Libertaanse drukkerij die niet vast verbonden is aan een uitgeverij. Desalniettemin heeft Drukkerij Neyt contracten met verschillende uitgeverijen, die al hun publicaties door Neyt laten drukken. Uitgeverij Esdoorntje, Uitgeverij Sumer en Goodwin Publishings zijn de belangrijkste voorbeelden hiervan.

De drukkerij is de oudste nog bestaande van Libertas, maar maakte later deel uit van een groter bestaan, de Groep Esdoorn. Die werd dan overgenomen door de Plus Holding, en in datzelfde jaar werd Groep Esdoorn aan de Quality Holding verkocht, die de subconcern Quality Books noemde.

Liber Wikistadt.png

Liber Wikistadt

Newportetiquette.png

Ladies & Gentlemen, the Newport way of life

De Zilveren Trompet.png

De Zilveren Trompet

Geschiedenis Edit

In 1946 richten enkele autodidactische landbouwers en verbouwers van wijn een eigen drukkerijtje op. Deze drukkerij, ‘Esdoorn & Wijn’ genaamd, drukte etiketten, folders en ander drukwerken voor de landbouwbedrijven. Maar zo nu en dan werden er ook wetenschappelijke boeken en werken gedrukt.

In 1999 kreeg Esdoorn & Wijn met financiële problemen te maken en moesten ze ermee stoppen. Datzelfde jaar nog werd de zaak overgenomen door een rijke burger die zijn hele leven anoniem is gebleven. Toen hij/zij overleed in 2007, werd de zaak door DimiTalen overgenomen. Volgens het testament dat bij de overname hoorde, moest de zaak naar de familienaam van de overnemer genoemd worden. Dimitri Nobilis deed dit dan ook, maar liet er steeds Esdoorn & Wijn bij vermelden. Op heden is Drukkerij Neyt de grootste drukkerij van Libertas.

Drukwerk Edit

Huidig drukwerk Edit

Nieuwe publicaties Edit

Herdrukken Edit

Vroegere publicaties Edit

Wij drukken uw werk! Edit

Heeft u zelf een boek of werk en bent u op zoek naar een drukker? Wij zijn steeds paraat uw drukwerk te doen! Gelieve hieronder uw stuk voor te dragen, met daarbij zeker de schrijver en de uitgeverij.

  • ...

Andere producties Edit

Tevens doen wij het drukwerk voor:

Zie ook Edit

Quality Holding.png Quality Holding: Quality Books.png Quality Books: De Vredesgazet.png De Vredesgazet Drukkerij Neyt.png Drukkerij Neyt Libris.png Libris Orator.png Orator
Sodales.png Sodales Esdoorntje.png Uitgeverij Esdoorntje
Hoofdzetel: Holding Center. Meer over onze andere subconcerns en bedrijven vind je op deze pagina.

Around Wikia's network

Random Wiki