Wikia

Wikistad

Eli

1.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eli.png

Eli, vaak geschreven als eli, is een Libertaanse energieleverancier en elektriciteitsproducent. Na NG-Energy is Eli de grootste leverancier van elektriciteit in Libertas. Het bedrijf is gericht op diensten voor grote bedrijven en ondernemingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in de wijk Willemstad van Wikistad.

Het bedrijf werd reeds in 1974 opgericht als private elektriciteitsproducent, maar is momenteel grotendeels in handen van E.ON, één van 's werelds grootste nutsbedrijven. Ook enkele Libertaanse groene stroomcoöperaties hebben belangen in Eli. In de jaren '90 was Eli actief op de beurs van Wikistad.

ActiviteitenEdit

Per november 2016 vertegenwoordigt Eli ongeveer 14% van de Libertaanse productiecapaciteit in elektriciteit. Het bedrijf heeft diverse elektriciteitscentrales in Libertas en focust meer en meer op windmolenparken en waterkrachtcentrales. Eli opende in 2015 nabij het dorp Bent op Nyttfronsey een waterkrachtcentrale die de grootste van Libertas werd. In de toekomst wil Eli een offshore windpark bouwen in de Atlantische Oceaan. Hiervoor werd in 2016 een contract opgesteld met baggermaatschappij Faber. In 2012 opende Eli nabij Nassau in Civitas Libertas een groot zonnepanelenveld. Hiervoor ging het energiebedrijf in samenwerking met Nano. Het veld bevat het grootste aantal zonnepanelen in Libertas en op deze manier hoopt Eli om zonne-energie te stimuleren.

Around Wikia's network

Random Wiki