Wikia

Basisonderwijs
School logo
Naam De Flierefluiter
Adres Hollywoodlaan 101
Postcode 1410 VWC
Wijk Villawijk
Plaats Wikistad
Privaatschool Nee
Aantal leerlingen 500
Aantal docenten 0
Eigenaar Erwin Augustijn
Website http://www.obsdeflierefluiter.lib

Over De FlierefluiterEdit

Openbare basisschool de Flierefluiter is een modern gebouw wat naast het 10 jaar oudere Avantys College gebouwd is.
Op 1 november 2002 werd de eerste steen van de Flierefluiter gelegd en de werkzaamheden gingen zo voorspoedig dat een jaar later het gebouw er al helemaal stond.
Het gebouw is in opdracht van Erwin Augustijn gebouwd, die ook de directeur van het Avantys College is.
Momenteel besteedt hij zijn taak als directeur uit aan Dhr. Jansen, die deze taak als een echte uitdaging heeft aangenomen en ervoor zorgt dat het een kwalitatief hoogwaardige school blijft.
Basisschool de Flierefluiter is erg gericht op het TMO-onderwijs, maar zorgt er ook voor dat de kinderen die het nodig hebben klaar zijn om naar het PMO-onderwijs door te stromen.
De doorstroming naar het TMO-onderwijs is echter iets soepeler geregeld, omdat de Flierefluiter en het Avantys College hier geregeld met elkaar over vergaderen.

PlattegrondEdit

GebouwenEdit

De Flierefluiter bestaat uit 3 gebouwen:

  • Gebouw Rood (groep 1, 2 en 3)
  • Gebouw Oranje (groep 4, 5 en 6)
  • Gebouw Blauw (groep 7 en 8)
  • Gymzaal

Plattegrond van De FlierefluiterEdit

Wikia flierefluiter map.jpg

OnderwijsEdit

Het onderwijs op De Flierefluiter gaat uit van zogeheten kernkwaliteiten.
Dat wil zeggen: de leraren (en later ook de leerlingen) herkennen positieve en negatieve kernkwaliteiten en daar wordt de stof op aangepast.
Dit betekent dus wel dat de leerlingen voor het grootste gedeelte zelfstandig werken, uiteraard onder begeleiding van een leraar.
Het lijkt een revolutionaire methode, maar onderzoek van de OKD (Onderwijs KwaliteitsDients) heeft uitgewezen dat dit een positief leereffect heeft.
Dit systeem hebben we 2 jaar geleden ingevoerd en we zijn er nog steeds erg tevreden over.
Zo tevreden zelfs dat het Avantys College sinds de invoering bezig is om middels een toetsingscommissie het leereffect te toetsen en te kijken of ze dit concept voor middelbare scholieren ook in kunnen voeren en op welke wijze ze dat moeten doen.
Kortom, De Flierefluiter is dus zowel een innovatieve school als een voorbeeld voor heel de omgeving.

VoedingEdit

Omdat er ook hier in Libertas steeds meer dikke kinderen komen, zijn we sinds 1 september 2008 overgestapt op gezonde voeding.
Dit betekent dat de leerlingen op school enkel gezonde dingen, zoals fruit, broodjes gezond en andere gezonde lekkernijen kunnen kopen.
Mocht U uw kind nog steeds ongezonde dingen in zijn/haar broodtrommel meegeven, dan is dat aan U, maar wij raden het U af.

HoofdluiscontroleEdit

Wij zoeken nog moeders (vaders mag ook natuurlijk) om ons hoofdluisteam te versterken.
Jaarlijks krijgen zo'n 20 kinderen hoofdluis, waarna de hele klas meteen gecontroleerd moet worden op eventuele besmetting.
U zult hiervan meteen op de hoogte gesteld worden wanneer wij weer een geval van hoofdluis ontdekken.
Toch vragen we U of er misschien geïnteresseerden zijn om het team te versterken.
Aanmelden kan via onze website.

Meer informatieEdit

Wikia sgliberte.jpg
SG Liberté:
Basisonderwijs: OBS De Flierefluiter
Middelbaar onderwijs: Avantys College
Hoger onderwijs: geen
Universiteit: geen

The Eagle Stars.png Onderwijs in Libertas
Lager onderwijs in Libertas: Nationale Academie - De Flierfluiter (SG Liberté) - Newport Prep
Middelbaar onderwijs in Libertas: Athenaeum Vicistad - Avantys College (SG Liberté) - Augustuscollege (VUW) - Latijnse School - Nationale Academie - Newport Prep - St. Stanislas Gymnasium - Topsportschool
Hoger onderwijs in Libertas: Hogeschool Libertas - Kunstwijkcollege - Universiteit van Victoria - Vrije Universiteit van Wikistad (VUW)

Around Wikia's network

Random Wiki