Wikia

Wikistad

Freedom Ski

1.883pages on
this wiki
Add New Page
Talk65 Share
Freedom Ski.png

Freedom Ski

Sneew.jpg

Freedom Ski is het skigebied nabij Terra Nostra. Het is het enige skigebied in Libertas en gaat van 1500 m tot 3500 m. Er zijn een paar wintersportplaatsjes, namelijk Piatra en Horse Valley. Er zijn plannen voor nog een wintersportplaats. Het zal deze herfst officieel openen. We geven een gezamenlijke skipas uit voor het hele gebied.

Het neemt slechts een klein deel in van het Libertaanse gebergte. Meer dan de helft van het Libertaanse gebergte is beschermd natuurgebied. Freedom Ski is erg sneeuwzeker, vanwege zijn hoogte en het Libertaanse klimaat. Het is dan ook niet vreemd dat je in hartje zomer midden in een sneeuwstorm terecht komt. Gemiddeld ligt er elke winter ongeveer 130 cm, een dik pak sneeuw dus.

Er is een zeer goede infrastructuur, en het staat via de A1 in een snelle verbinding met de Luchthaven van Wikistad en Wikistad zelf ook.

Dorpen Edit

Nieuwe dorpen Edit

Als je een nieuw skidorp wilt beginnen kan je het hieronder aanvragen. We vragen we je wel eerst in de andere dorpen te helpen zodat je ingeleid bent in het skioord-leven.

Freedom Holiday Pass.png

Freedom Holiday Pass, een van de drie passen van Freedom Ski

Freedom Pass Edit

Freedom Pass is de skipas die door het skigebied uitgegeven wordt. Met deze pas kan je in het hele skigebied skieën, zonder beperkingen. Ze is verkrijgbaar in 3 versies: een 2-weken versie, een die een heel jaar geldig is, en tenslotte de Freedom Unlimited Pass, levenslang geldig.

Skiplannetjes Edit

Meer informatie en plannetjes zijn beschikbaar op deze pagina of op de pagina's van de valleien zelf.

Skigebied Piatra.png

De vallei van Piatra

Bestuur Edit

Het centrale bestuur bestaat momenteel uit deze drie voorname Libertanen:

Freedom Ski.png Freedom Ski Freedom Ski.png
Dorpen en valleien: Horse Valley - Piatra - Skipas: Freedom Pass - Plannetjes: Dorpen en skigebieden

Sjabloon:Navigatie Bestuurlijke Indeling

Around Wikia's network

Random Wiki