Wikia

Wikistad

Geschiedenis van Civitas Libertas

1.883pages on
this wiki
Add New Page
Talk3 Share

This page is currently under construction.

Info.png

Dit artikel gaat over de geschiedenis van de gemeente Civitas Libertas.

De stichtingEdit

Civitas Libertas werd in 152 v.C. gesticht, als een uitloper van Wikistad, toen Vici. Hier vestigden zich voornamelijk boeren, maar de gemeente groeide en groeide. Het was voor die tijd bijna een mini-stad. Civitas kende wel een tijd welvaart, maar na 100 n.C. verviel de stad en werd het een groezelige buurt waar zwervers en marginalen leefden.

De MiddeleeuwenEdit

In de middeleeuwen werd de steden terug in gebruik genomen en gingen enkele inwoners van Wikistad Civitas Libertas terug bewonen. De ambten werden opgenomen in Civitas Libertas, gegeerde producten waren de potten, die van uitstekende kwaliteit waren voor die tijd, en andere streekproducten. Civitas Libertas kende wederom een periode van welvaart totdat de Fransen binnenvielen.

De Libertaanse OnafhankelijkheidsoorlogEdit

Toen de Fransen Wikistad wilden innemen, in **** gebruikten ze Civitas Libertas als basiskamp. Toen de Fransen binnenvielen in augustus **** namen ze eerst de Ruben Geleynsstraat in en herdoopte die tot Notre Rue. Ze versloegen de lokale boeren met gemak en nam heel Civitas Libertas in. Civitas Libertas was niet meer libertas (= vrij). Na lange belegeringen van de Fransen op Wikistad, vertrokken ze uiteindelijk na een verpulverende overwinning van Rob Lievertas.

Onder de koningenEdit

Gedurende de koningstijd bloeide Civitas Libertas als een economisch handelscentrum. Deze gemeente had goede banden met Britse handelaars en Franse handelaars, die elkaar niet uitkonden staan. Daarom dat CL als een derde persoon, een draaischijf, fungeerde.

De WereldoorlogenEdit

Tijdens de wereldoorlogen liep Civitas Libertas schade op, niet al teveel, maar ook werd ze niet echt gespaard. Het gemeentehuis was vollig uitgebrand gedurende de Eerste Wereldoorlog en het Park van Civitas Libertas was verdord. Na alle herstellingswerken uitgevoerd te hebben brak de Tweede wereldoorlog uit, hierbij kwamen 27 Civitanen om het leven.

De (her)stichtingEdit

Op 1 mei 2007 werd Civitas Libertas (her)gesticht door Ruben eq. Geleyns. Het duurde echter 10 dagen eer Libertas zelf, deze gemeente accepteerde op 11 mei 2007 vielen dan uiteindelijk deze woorden van de President:

Voor.png Aangenomen indien het voldoet aan het reglement: Het bestuur van een gemeente moet bestaan uit een fictief schepencollege, d.w.z. geen echte gebruikers van deze site. Een uitzondering is de burgemeester, die persoon moet een gebruiker zijn. R()bin (Wat!?!) 11 mei 2007 19:00 (UTC)

GemeentefeestEdit

Een maand later vierde de gemeente haar jubileum. De speach van Ruben Geleyns, de burgemeester:

Beste medeburger en -inwoners van dit land en deze gemeente. Vandaag bestaat Civitas Libertas een maand. Ik moet toch even kwijt dat er veel veranderd is. Wat begon als een tabelletje om mijn kladblok, is uitgegroeid tot een van de snelgroeiende gemeenten van Libertas. Ik ben dan ook zéér trots op Civitas Libertas en al de personen die er dagdagelijks aan meewerken. CL is in vele opzichten vooruitstrevend. Met mentaliteit om zoveel mogelijk informatie te verschaffen is ongeveer alles klikbaar, klik op een woord en je krijgt informatie over dat gebouw, straat of andere. Verder wil ik ook de tolken bedanken, die CL toegankelijker hebben gemaakt voor anderstaligen (natuurlijk moeten ook deze pagina's regelmatig onderhouden worden). En tenslotte wil ik nog iedereen bedanken die naar het Gemeentefeest is gekomen. Laten we nu allemaal het glas heffen op Civitas Libertas! Proost! Laten we nu in spanning afwachten op het vuurwerk.

Around Wikia's network

Random Wiki