Wikia

Insula Governationis is een eiland vlak voor de kust van Wikistad waar zich één van de belangrijkste regeringsgebouwen van Libertas bevindt. De regering zetelt er in Het Marmeren Huis, een indrukwekkend gebouw dat uitkijkt op Wikistad.

Geografie en natuurEdit

Insula Governationis is een zeer groen eiland dat ten westen en ten noorden volledig bebost is. De talrijke zandstranden langs de kust zijn tot op heden niet toegankelijk voor het grote publiek. Enkel nabij de jachthaven is er een zandstrand waar Libertanen komen zonnen.

Jaarlijks komen de schildpadden hun eieren leggen op het strand dat zich op het uiterste zuidelijke punt van het eiland bevindt. Dit deel van het eiland wordt dan ook terecht turtle creek genoemd.

Vuurtoren geniet van tweede ademEdit

Bestand:Lighthouse - Aesopos 800px-Phare-des Poulains.jpg

Op het uiterste noordelijke punt van Insula Governationis bevindt zich een vuurtoren annex bijgebouw. Op 23 september 2007 richtte Aesopos de vuurtoren in als zijn vaste verblijfplaats. Het zicht is er werkelijk adembenemend. Het eeuwige va-et-vient van de golfslag, de stormen op zee, de bloeiende heide die de herfst inluidt, kortom: een samenspel van natuurelementen. Het stemt tot nadenken en dwingt ongewild respect af voor de natuur. Aesopos geniet met volle teugen.

In een volgende fase zou het bijgebouw ten behoeve van de regering worden ingericht als vergaderruimte. Er worden enkele vertrekken voorzien waar buitenlandse staats- en regeringsleiders kunnen overnachten.

Op 19 November 2009, nadat bekend werd dat Europa een eerste President had, startte Aesop met de voorbereidingen. Uiterlijk op 1 Januari 2010, de dag waarop de eerste Europese President zijn functie zal bekleden, zal ook Aesop klaar om zijn President te ontvangen.

Around Wikia's network

Random Wiki