Wikia

Wikistad

Klein Park

1.885pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Klein Park is de benaming voor drie Libertaanse stadsparken in Victoria, rondom het Alexandermuseum. Officieel heet het Klein Park Stedelijk Nationaal Park. Vroeger was dit gedenkhuis het Casteel Fictoria, met grote tuinen, maar toen de Fransen tijdens de oorlog alles een beetje verwoesten en dwars door het landschap marcheerden werd er een weg aangelegd, namelijk de Oude Libertaanse Weg. Hiermee waren de tuinen van het kasteel gescheiden. Klein Park wordt bezocht door veel mensen, omdat het nabije gedenkhuis zo beroemd is. Veel mensen wandelen vrolijk door dit park en zien een stukje natuur, bijzondere boomsoorten, meertjes, prachtige tuinen en standbeelden van Alexander van Vryheidt.

Klein Park is één van de vijf parken in Victoria. Sinds 10 mei 2009 wordt het door de Nationale Bossen- en Parkendienst erkend als Stedelijk Nationaal Park.

  Nationaal Park.png
Dit bos of park of deze tuin wordt door de Nationale Bossen- en Parkendienst, een overheidsorganisatie onder het Ministerie van Natuur & Milieu, beheerd, beschermd en gepromoot.
  30px

Around Wikia's network

Random Wiki