Wikia

Luchtmacht
Opperste bevelhebber Generaal Jillis Tingen
Legercommandanten Luitenant-Generaal Hemershof
Organisatie Transport
Offensief
Helikopter
Hoofdkwartier Basis Muntegu
Benodigde leeftijd 18-49 jaar
Actief personeel 5.000

De Libertaanse Luchtmacht is een onderdeel van het Libertaans Leger. De hoofdtaakstelling van de luchtmacht is om slagkracht te leveren vanuit de lucht waar en wanneer de regering dit verlangt en om internationale crisisbeheersing en humanitaire operaties uit te kunnen voeren. De Landmacht heeft 5000 mannelijke en vrouwelijke professionals in dienst.

Organisatie Edit

De Luchtmacht bestaat uit een Transportvleugel, Offensievleugel en een Helikoptervleugel.

Bases Edit

Bases Luchtmacht.png

Bases Luchtmacht

De Landmacht heeft telt twee bases. De grootste is Basis Muntegu, waar 2900 piloten en ander personeel gestationeerd zijn. Hierna volgt Basis Zuid, dichtbij Basis Monding van de Landmacht, waar 2100 werknemenden zich bevinden.

Materiaal Edit

De Libertaanse Luchtmacht maakt als enige land in de wereld gebruik van het Amerikaanse vliegtuig de F-20. Dit is een state-of-the-art lichtgewicht straaljager uit de jaren '80. Een tweede gevechtsvliegtuig is ook in gebruik, namelijk de AV-8 Harrier B's. Deze vliegtuigen staan bekend om hun verticaal opstijgmogelijkheden. Als aanvalshelicopter wordt de Eurocopter Tiger gebruikt. Voor transportdiensten bezit het leger C-17 Globemasters, de UH-1N Huey's en de transport helicopters CH-46 Sea Knight. Omdat Libertas een eilandengroep is bezit de luchtmacht ook enkele E-2C Hawkeyes.

Sjabloon:Leger

Around Wikia's network

Random Wiki