Wikia

De Koninklijke Luchtmacht is een onderdeel van het Libertaans Leger. De hoofdtaakstelling van de luchtmacht is om slagkracht te leveren vanuit de lucht waar en wanneer de regering dit verlangt en om internationale crisisbeheersing en humanitaire operaties uit te kunnen voeren. De luchtmacht heeft zo'n 200 mannelijke en vrouwelijke professionals in dienst en is daarmee het kleinste component van de nationale defensie. De luchtmacht staat onder leiding van generaal Karel Hemershof.

In 2016 maakte Minister van Defensie Anthony Bosch bekend dat hij de Koninklijke Luchtmacht wilde opdoeken om zo kosten te besparen. Het materiaal en de personeelsleden van de luchtmacht zouden bij de Koninklijke Marine worden gevoegd. Met dit component werkt de luchtmacht regelmatig samen.

OrganisatieEdit

De Koninklijke Luchtmacht bestaat uit een Transportvleugel, Offensievleugel en een Helikoptervleugel.

BasesEdit

De Koninklijke Landmacht telt twee bases. De grootste is Basis Muntegu en de andere is Basis Zuid.

Beginnetje
Dit artikel is een beginnetje. U wordt uitgenodigd om dit artikel te bewerken en iets aan dit artikel toe te voegen.
Info