Wikia

Wikistad

LOIS

1.880pages on
this wiki
Add New Page
Talk23 Share
Logo LOIS.PNG

Officieel Logo LOIS

Het LOIS, of voluit het Libertaans Olympisch en Internationaal Sportcomité, is de sportorganisatie die het IOC vertegenwoordigd in Wikistad.

DoelEdit

In de praktijk komt het er dus op neer dat deze sportorganisatie alle clubs en verenigingen controleert en helpt in hun bestaan.

In tegenstelling tot het IOC, het Internationaal Olympisch Comité, aanvaardt het alle sporten die in Wikistad worden beoefend.

Natuurlijk organiseert het LOIS ook wedstrijden, competities en bekers.

Verder organiseert het LOIS ook evenementen die het sporten promoten en mensen met bepaalde (onbekende) sporten laat kennismaken.

GeschiedenisEdit

Het LOIS werdt in mei 2007 opgericht door Maarten Michels om als toeziende organisatie Wikistad op de wereldkaart te zetten op het gebied van sport.

Om dit doel te bereiken, moet het LOIS eerst de organisatie over de clubs en verenigingen controleren zodat Wikistad zo vlug mogelijk de eerste internationale atleten naar de Olympische Spelen kan sturen!

Raad van vertegenwoordigersEdit

De Raad van vertegenwoordigers bestaat uit de Minister van Sport en Ontspanning (de voorzitter) en een vertegenwoordiger van elke vereniging of club.

Voorzitter:

  • Greenday2 (Minister van Sport en Ontspanning)

Vertegenwoordigers:

  • ...

DochterorganisatiesEdit

Officiële SponsorsEdit

Around Wikia's network

Random Wiki