Wikia

Wikistad

La Fénice

1.885pages on
this wiki
Add New Page
Talk12 Share

Sjabloon:LVS

La fenice.png

Theater La Fénice

Het Theater La Fénice is een theater gelegen in de Villawijk van Wikistad. De heropening van het theater vond plaats op zaterdag 2 juni 2007.

Het theater is officieel eigendom van Martijn van der Putten, maar hij laat het programma vooral invullen door Aesopos. Vanaf 4 september 2007 maakt het theater deel uit van het concern La Verda Stelo.

Oorspronkelijk bevond het theater zich aan de Hoofdstraat, op de plek waar nu het Augustusgymnasium ligt. Het theater brandde echter op mysterieuze wijze af en het terrein lag daarna geruime tijd braak.

Martijn van der Putten heeft zich ingezet om het theater te kunnen heropenen. Het nieuwe theater bevindt zich aan de Van der Puttenstraat, in het vernieuwde deel van de Villawijk.

Tegenover het theater ligt het Restaurant Phoenix, the place to be na elke voorstelling. Theatergasten krijgen er mits voorlegging van hun toegangskaart, een korting van 10%.

De speeltuin.png

De speeltuin Edit

De speeltuin is een Libertaans toneelstuk uit 2007 van Echo Cho over een groep kinderen die een oude, verlaten speeltuin omtoveren tot een fictief land, het Paradijs, om er samen te leven en spelen, maar hun paradijs verandert al gauw in een hel.

Echo Cho schreef het stuk toen hij 19 jaar was, tijdens zijn eerste jaar aan de Hogeschool Libertas. Volgens Echo Cho is "De speeltuin" deels een hommage aan de Britse roman of the Flies van Golding en deels een allegorische interpretatie van de zondeval uit de christelijke leer.

In juni 2009 verwierf de internationale uitgeverij Goodwin Publishings de rechten om het toneelstuk te publiceren. Een eerste druk door Drukkerij Neyt volgde. Reeds een maand later verscheen "De speeltuin" in de Libris-boekhandel.

Uit het ArchiefEdit

Sjabloon:Wikistad

Around Wikia's network

Random Wiki