Wikia

Libertas, ecologisch gezien
Libertas, ecologisch gezien
Auteur Dirk Vantichelt
Genre Non-fictie, milieu, natuurbescherming
Uitgeverij Goodwin Publishings
Pagina's 220
1ste druk 2009
Specificaties Milieu, natuur

Libertas, ecologisch gezien is een boek, geschreven door Dirk Vantichelt. Dit is zijn tweede boek. Het vormt een onderdeel van Vantichelts boekenserie, waar Libertas, economisch gezien het eerste boek van is. In dit boek worden de Libertaanse diersoorten, diens geschiedenis ervan, de klimaatopwarming beschreven en wordt er veel aandacht besteed aan milieubescherming. De opbrengst van de verkoop van dit boek gaat naar de Rode Lijst, een overheidsorganisatie die zich inzet voor een beter milieu.

SamenvattingEdit

1. Libertas doet het ecologisch gezien goed Edit

In dit hoofdstuk wordt beschreven hoe de natuur het momenteel doet in de wereld en in Libertas. Als conclusie volgt er dat Libertas het ecologisch gezien goed doet, aangezien er meer natuur is dan elders in de wereld.

2. Gevaarlijke dieren in Libertas Edit

Lynx

De Libertaanse Lynx

Libertaanse lynxEdit

De Libertaanse Lynx is een bedreigde inheemse diersoort die in Libertas leeft. Er zijn nog zo'n 50 Libertaanse lynxen. Ooit waren dit er 450, maar door jacht en vernietiging van hun habitat is dit aantal sterk gedaald, uiteindelijk bleven er nog 10 over. Maar door kweekprogramma's en de beschermde status is dit aantal de laatste jaren stilaan weer aan het stijgen. Ze komen voor in het Libertaanse gebergte. Het dier komt voor op de Rode Lijst en is gevaarlijk voor de mens.

WolfEdit

...

Bruine beerEdit

...

Esdoornse Kleine AlligatorEdit

...

Esdoornse Grote AlligatorEdit

...

3. Bedreigde dieren in Libertas Edit

Paradijsvis

Het paradijsvisje

ParadijsvisEdit

...

4. Uitgestorven dieren in Libertas Edit

...

5. Het belang van bossenEdit

...

6. Groene energieEdit

...

Met dank aanEdit

Around Wikia's network

Random Wiki