Wikia

Wikistad

Libertas Rail Transport/Materieel

< Libertas Rail Transport

1.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Sjabloon:LRT

This page is currently under construction.

Info.png

De afdeling materieel van Libertas Rail Transport houdt zich bezig met de aanschaf en bouw van treinen, en onderhoud van het bestaande materieel. Het grootste verschil met de afdeling design is dat de afdeling materieel zich vooral met de technische aspecten bezig houdt. De afdeling design gaat over de vormgeving.

Anders dan in de meeste landen worden op Libertas afzonderlijke treinstellen niet genummerd, en heeft ook niet elke rit een eigen nummer. In plaats daarvan heeft elke trein een eigen nummer. Het treinnummer wordt in het spoorboekje gebruikt.

Welk materieel kan je waar tegenkomen?Edit

  • HSL2
    • TMST (WSE International)
  • HSL1
    • Class 395 (WSE National)

MaterieelEdit

WSE InternationalEdit

Eurostar TMST op Saint Pancras.jpg

TMST/Class 373
In Britse dienst, nog niet geschilderd

Er is speciaal materieel voor de World Sea Express, de internationale trein beschikbaar gesteld. Deze zijn langere treinen dan normaal (18 wagons!) en hebben 2 motorrijtuigen. Ze komen van het type Class/BR 373 uit Engeland en TMST uit Frankrijk. Die stellen worden ook gebruikt voor de Eurostarverbinding tussen Engeland en verder Europa, maar de WSE-wagons zijn omgebouwd. Ook de LRT draagt zijn steentje bij aan de treinstellen.

WSE NationalEdit

WSE National.jpg

Class 395
In Britse dienst, nog niet geschilderd

Ook voor de nationale hogesnelheidslijn, HSL1, moest materieel verzorgd worden. In eerste instantie was dit het door de LRT-zelf gebouwde HS materieel, geleverd door Siemens. Echter bleek dit geen succes te zijn ondanks de hoge nselheid: de stoelen waren oncomfortabel, de rijtuigen te klein en Tahrim Veltman, interimminister van Transport, vond "dat de hoge snelheid van 400 km p/u weer iets te hoog is voor binnenlandse ritten". Een oplossing is nationale WSE-diensten, en hiervoor wordt ook Brits materieel gebruikt, namelijk Class/BR 395, die in Engeland gebruikt wordt voor de Javelin-hogesnelheidstrein. Deze kan geen 400 km p/u, maar wel hoogstens 300 km p/u en is comfortabeler.

Deze treinen zullen op de HSL1 250 km p/u rijden, net als wordt gedaan op de HSL2.

Shuttle Oost en WestEdit

Talent.jpg

De talentvolle TALENT
In Duitse dienst, nog niet geschilderd

Voor de Oostelijke en Westelijke Shuttlelijn is de Duitse TALENT klasse van Bombardier uitgekozen. Deze is geschikt voor lijnen als de Shuttlelijnen en is ook nog lang voor een shuttle. Deze shuttles zullen enkel gekoppeld rijden in de spits. Deze zal in olijfgroene kleuren rondrijden.

Shuttle PCSLEdit

PCSL.JPG

Talent 2
In Duitse dienst, nog niet geschilderd

De Shuttle voor de Piatra-City-Skyline wordt ook een Duitse TALENT, maar in de tweede generatie hiervan. Deze zal uitgerust zijn om door de Augustusdoorgang en bergomgevingen te rijden. Deze zal ook in olijfgroene kleuren rondrijden.

LandvosEdit

Voor de Landvos zijn ook weer Britse treinen aangekomen, namelijk de Rail Class 465. Deze zal in een LRT-kleurstelling rijden. Deze trein kan 75 mijl per uur, oftewel 120 kilometer per uur. Deze Landvos rijdt daarom ook op de oude lijnen en buiten de spitsuren. De 465's zijn Electric Multiple Units, worden Networker genoemd en zijn origineel derde-rail-treinen, maar voor de LRT worden elektrische treinen geleverd.

Ook wordt de nieuwe Class 378 aangenomen, deze kan 25 mpu/40 kmpu harder rijden dan de bovenstaande trein en wordt daarom ook ontzettend vaak op de drukke lijnen en ook op de oude lijnen in de spitsuren ingezet. De Class 378 kan onder andere veel gespot worden op de Eilandlijn. In Engeland wordt deze trein de Capitalstar genoemd. Ook deze is een derde-rail-trein, maar wordt elektrisch voor de LRT.

In Libertas is de gebruikelijke en standaard manier om enkel derde-rail wegen in te zetten voor de metrolijen, dit wordt dus nog enkel ondersteund bij de WSUG, Wikistad, met de enige metro.

Men kijkt naar het uur en het aantal reizigers in dat uur en de lengte van de lijn, dit is afhankelijk om te kijken welke trein waar wordt ingezet.

IntercityEdit

De LRT Intercitytreinen worden getrokken door Europese TRAXX locomotieven van het Canadeze Bombardier - zowel de enkeldeks- als de dubbeldeksrijtuigen, echter wordt ook de Oostenrijkse Taurus locomotief afwisselend gebruikt. Deze staat bekend door de opstartgeluidtonen, die maken een muziekje.

Voor de dubbeldeksrijtuigen wordt gebruikt gemaakt van de Belgische, namelijk de M-serie van de NMBS. Deze treinen bleken toch het handigst en lang gneoeg. De dubbeldekker wordt enkel zoveel mogelijk in de spits en op drukke lijnen gebruikt. De enkeldeksrijtuigen zijn ook van NMBS. Er zullen van beiden 8 rijtuigen reiden, soms in de spits 12.

Zowel locomotieven als de treinen worden van witte achtergrond met blauwe verticale strepen en een horizontale streep voorzien met een LRT-logo.

FlyEast ExpressEdit

De FlyEast Express is nieuw in het Libertaanse spoorwegennet en rijdt over de drukke Oostelijke Shuttlelijn. Dit is een spitspendeldienst van Wikistad Oost die non-stop rechtstreeks naar het station Wikistad Luchthaven gaat. De combinatie van de naam FlyEast is Fly van vliegen en East van Oost. Men zal dus een shuttle moeten nemen richting Luchthaven of Oost als men de moeite het ervoor wil doen voor een snellere verbinding.

FlyEast Expresstreinen moeten makkelijk herkend worden aan hun vorm worden en aangezien deze trein een aparte route volgt, ook langs de bergen, zal deze een lichtgroene kleurstelling van de TALENT generatie 2 krijgen.

WSUGEdit

WSUG Oud.JPG

WSUG FG
In Duitse dienst, nog niet geschilderd

WSUG Nieuw.jpg

WSUG HK
In Duitse dienst, nog niet geschilderd

De LRT werkt nauw samen met de Wikistad Underground en helpt daarom mee met het uitzoeken van het metromaterieel. Uiteindelijk zijn beiden tot een conclusie gekomen. De Berlijnse types worden gebruikt: de nieuwe HK wordt op alle lijnen behalve de Luchthavenmetrolijn gebruikt, die vroeger Metro A was, omdat deze een ouder type gebruikt en deze daarom FG materieel gebruikt.

Smartrains zal deze treinen waarschijnlijk verven.

MetalSecur goederenwagons Series FEdit

Smartrains zal deze treinen waarschijnlijk maken.

Around Wikia's network

Random Wiki