Wikia

De luchthaven van Muntegu, ook wel Muntegu-Aéroport, is een luchthaven van Libertas, gesticht in 1984. Deze luchthaven bevindt zich ten zuiden van Muntegu-Banlieu; een wijk in Muntegu. Deze luchthaven is een stad op zich. Per jaar heeft dit vliegveld meer dan 150.000 passagiers; daarmee is dit de grootste luchthaven van Libertas. De luchthaven heeft 1450 personeelsleden; dit variëert van de brandweerlui die massaal aanwezig zijn; tot de poetsploeg. Clints Cleaning maakt deze luchthaven elke nacht van 12 tot 2 uur brandschoon.

Er zijn vier verdiepingen; op de eerste verdieping komen de passagiers die naar het buitenland vliegen aan; en checken ze in. Ook wordt hier hun bagage gecontroleerd. Op de tweede verdieping bevinden zich de sociale diensten (zoals een dokter, moskee en kerk) en de winkels. Hier kunnen mensen die wachten op hun vlucht wat rondwandelen en dingen kopen in de winkels. Op de derde verdieping kunnen de mensen naar het vliegtuig om te vertrekken. Op de laatste verdieping komen de mensen uit het buitenland aan.

Naast de luchthaven bevinden er zich 2 verschillende landingsbanen; de langste is twee km.

De luchthaven heeft contracten, verbindingen en overeenkomsten met Basis Muntegu; een grote basis van de Koninklijke Luchtmacht en dus ook van het Libertaans leger.

Plan Tweede verdiepingEdit

bedrijven kunnen zich hier vestigen; mits ze toestemming hebben van Greenday2; aangezien niet alle bedrijven in een luchthaven horen.

r
o
l
t
r
a
p
 
Luchthavenkerk
 
Luchthavenmoskee
Winkel:
Genot in alle smaken
Bank:
ZBM
Winkel:
Dierenwinkel Schöne Tiere
r
o
l
t
r
a
p
Politie
Security; Duane
Brandweer
Luchtvaartmaatschappij:
[[1]]
Tussenwegeltje
Winkel:
TE KOOP
r
o
l
t
r
a
p
Winkel:
TE KOOP
Winkel:
TE KOOP
Geldwisselaar:
Dirua
r
o
l
t
r
a
p
Winkel:
Mammoet
Winkel:
N'Joy!
Reisbureau Jetair Airlines
Bank:
Lewis Banking
Winkel:
TE KOOP
Winkel:
TE KOOP
Binnenplaats Luchtvaartmaatschappij:
Out Airlines
Winkel:
TE KOOP
Winkel:
TE KOOP
Winkel:
TE KOOP
Winkel:
TE KOOP

BestemmingenEdit

Luchtvaartmaatschappijen Bestemmingen
Libertas Airways New York City, Nordvik

Around Wikia's network

Random Wiki