Wikia

Het Martijnbos is een bosje in de Winkelwijk van Wikistad. Het is een van Grote Vijf-bosjes en is naar Martijn Van der Putten genoemd, Minister van Transport & Mobiliteit en gewezen president van Libertas. Het werd op 27 augustus 2007 aangelegd.

Martijnbos - dorpspomp

Dorpspomp in Acht

Aanleg Edit

Aesopos had begrepen dat de roots van Martijn van der Putten in Eindhoven (NL) liggen en ging dus in Nederland ijverig op zoek naar een geschikt kunstwerk. Toen hij arriveerde in het kerkdorp Acht (Eindhoven-NL), ging hij een lange wandeling maken. De dorpspomp van Acht, met het prieeltje op de achtergrond leken hem een perfecte combinatie voor het Martijnbos in de Winkelwijk.

Achtergrondinformatie Edit

Kerkdorp Acht is een dorp volledig ingeklemd tussen de Rijksweg 58 en Eindhoven. Het behoort tot Eindhoven (stadsdeel Woensel), hoewel de inwoners van Acht dit niet graag willen weten. Consequent worden de bordjes waar het stadsdeel op staat bewerkt zodat alleen Acht te lezen is. Acht is per openbaar vervoer te bereiken met, heel toepasselijk, buslijn 8. In 2006 had Acht 3900 inwoners.

Aesopos droomt ervan een aloude traditie in ere te herstellen: Matineeconcerten in het prieeltje.

Het orkest zou zich kunnen opstellen in het prieeltje. Genieten van klassieke muziek of een beetje jazz! Als het aan Aesopos ligt, wordt het Martijnbos een ontmoetingsplaats voor muziekliefhebbers !

Bronnen Edit

Zie ook Edit

Sjabloon:Wikistad

Around Wikia's network

Random Wiki