Wikia

Martin Stefan van Libertas.jpg

Martinus Stefan Maximiliaan Van Draak (21 oktober 1821 - 26 juli 1899) was een kind van prins Martin van Libertas en diens vrouw Maria van Savoye. Bij zijn geboorte was hij Prins van Libertas en van zijn vader erfde hij ook de titel Graaf van Alleburg. Hij was gehuwd met Wilhelmina van Nassau-Weilburg, dochter van Willem van Nassau en Louise van Saksen-Hildburghausen. Ze hadden zeven kinderen:

  • Viktor (1848-1850)
  • Louise (1851-1902)
  • Maximiliaan (1852-1930)
  • Willem (1855-1881)
  • Augusta (1856-1856)
  • Pauline (1858-1917)
  • Helena (1862-1897)

Na de Libertaanse Revolutie woonde Martin Stefan met zijn gezin een tijd in Civitas Libertas. Na het overlijden van zijn vrouw en eens al zijn kinderen groot genoeg waren, verhuisde hij met zijn minnares naar Engeland. Hij keerde sporadisch nog terug en zetelde acht jaar in de Grote Kamer van het Parlement waar hij eveneens voorzitter was. HIj werd verkozene als voorzitter ten nadele van zijn achterneef Rupert. Hij vertegenwoordigde de adel op politiek niveau en onderhield nauwe contacten met zijn naaste familieleden zoals de voormalige Koning Rubeus II. De Grote Kamer werd afgeschaft in 1892 en Martin Stefan werd president van de Raad van Libertaanse Adel. Hij overleed in 1899.

Around Wikia's network

Random Wiki