Wikia

Michiel Verwest

Michiel Andreas Verwest (6 april 1992) is een Libertaans voetballer die als centrale verdediger bij de Brunanter club FC Kings en het Libertaans voetbalelftal speelt. Hij is de zoon van voormalig voetballer Simon Verwest.

BiografieEdit

ClubcarrièreEdit

Verwest werd in 1992 in Victoria geboren, waar hij opgroeide als zoon van Simon Verwest, die na een Libertaanse voetbalcarrière als trainer in Duitsland en Noorwegen begon, en Louise Buoux, dochter van president Jacques Buoux. Zijn vader is momenteel assistent-trainer van het Libertaans voetbalelftal.

Verwest speelde vanaf 1998 bij de jeugdteams van FC Muntegu. In 2009, op 17-jarige leeftijd, liet trainer Karel Wal hem zijn debuut in de Libertan League tegen FC Molenbeek maken. In zijn eerste seizoen mocht hij weinig spelen, maar kon wel tweemaal scoren. Vanaf 2011 behoorde hij tot het basiselftal van Muntegu.

In 2013 werden speculaties over een mogelijk vertrek door het clubbestuur ontkent. In juni 2013 werd dan toch een deal gesloten met de Brunanter club FC Kings. Voor 480 000 euro werd Verwest naar Brunant overgebracht, waar hij momenteel een contract tot 2017 heeft. Als verdediger scoorde hij reeds in de Johan II Cup en de First League. Hij is een van de betere verdedigers in Brunant en behoort tot het basiselftal van Kings. In augustus 2017 verlengde hij zijn contract met twee jaar.

Libertaans nationaal teamEdit

Michiel Verwest speelde in totaal zeventien keer voor het Libertaans voetbalelftal onder 21. Daarin heeft hij twee doelpunten gemaakt.

Op 11 oktober 2013 maakte hij zijn debuut voor het nationale team in de kwalificatiecampagne voor het wereldkampioenschap voetbal van 2014 tegen Georgië. Sinds 2014 speelt Verwest regelmatig voor het nationale team.