Wikia

Het Ministerie van Transport en Communicatie, oftewel M(v)TC, is één van de Libertaanse ministeries. De huidige minister is Annelies Keizer van de Groene Partij. Ze werd benoemd in 2016. Het ministerie is gelegen in het centrum van Wikistad aan de Ministerielaan tegenover het Ministerie van Defensie. Het MvTC staat in voor transport en mobiliteit en vervoer. Het controleert luchthavens en regionale verbindingen en ook de nationale havens, autowegen, spoorwegen en busverbindingen.

Het ministerie werd opgericht als een hulpministerie van het Ministerie van Binnenlandse Zaken in 1948 als het Ministerie van Verkeer en Openbare Werken. Niet veel later, in 1956, werd dit het Ministerie van Verkeer en Infrastructuur. In 1996 werd de bevoegdheid energie overgedragen en de naam veranderde in Ministerie van Transport en Energie. In 2012 verloor het ministerie de bevoegdheid energie aan het Ministerie van Milieu en Energie, maar verkreeg het de bevoegdheid communicatie en werd de huidige naam, het Ministerie van Transport en Communicatie, aangenomen.

OrganisatiesEdit

Een voormalige organisatie beheerd door dit ministerie is Watertransport Libertas.