Wikia

De Nationale weg 16 is een Libertaanse autosnelweg die dient als ringweg rond de hoofdstad Wikistad. De weg telt drie rijvakken in elke richting en is de drukste weg in het land. De N16 heeft een lengte van 55 kilometer.

De weg staat sedert 2013 onder het beheer van het Ministerie van Verkeer en Infrastructuur. Voorheen was de weg een regionale weg onder de naam RW1, beheerd door het Wikistadse stadsbestuur.

TrajectEdit

De N16 begint in Tinge aan het knooppunt van Tinge. Hier komen ook de N2 richting Newport, de R3 (een noord-zuidverbinding) en de N1 samen. Deze laatste verbindt Wikistad via de Brug van Wikistad met Civitas Libertas.

De ringweg loopt verder naar het oosten richting Noordpark en Chinatown. De N16 maakt een bocht zuidwaarts en passeert het dorp Nieuwputten. Nadien loopt de weg langs Villawijk. Daar eindigt de N3 bij het knooppunt Klein-Limburg. Deze autosnelweg loopt via Victoria en Maple Hills naar Apud Maro. Ook de N4 richting Zuidpunt heeft haar afslag in de Villawijk.

De N16 loopt door onder Nieuw-Helmond, Willemstad en de haven van Wikistad. Ten zuiden ervan liggen de luchthaven van Wikistad en het bos van Wikistad. De N2 richting Muntegu heeft een afslag ten zuiden van de haven op de ringweg. In de wijk Willemstad loopt de N16 over de Victoriavaart.

Beginnetje
Dit artikel is een beginnetje. U wordt uitgenodigd om dit artikel te bewerken en iets aan dit artikel toe te voegen.
Info