Wikia

Sjabloon:N-weg
Basisdata
Lengte 14 km
Start Newport
Einde Muntegu
Andere plaatsen Companies Place, Wikistad, Doveburcht

De N2 is een Libertaanse snelweg tussen Newport en Muntegu. De weg heeft een lengte van 14 km en telt twee rijvakken in elke richting.

De weg werd in 1967 geopend door het Ministerie van Economie.

Tracé Edit

De N2 begint ten oosten van Newport en loopt om Companies Place heen waar het uitkomt in de Rotonde van de Overwinning. Hier gaat de N2 even verder als de expressweg N1 naar Wikistad.

Net ten noorden van de Taalwijk verschijnt de N2 weer uit de expressweg en neemt het een bocht naar het oosten, en loopt het even parallel met de N8, een west-oostverbinding tussen Victoria en Terra Nostra. Maar een paar kilometer later buigt de N2 weer af naar het zuiden en loopt het langs de oostkant van Wikistad met de Villawijk aan de éne kant en de A1 aan de andere kant.

Vervolgens is er een lange tunnel die onder de Luchthaven van Wikistad, de spoorweg en de A11 gaat. Na de A11 wordt de route naar het zuiden weer vervolgt in de open lucht en is er al gauw een kruising met de N4 bij het voormalige MenM Complex. Hier loopt het verder door naar het zuiden, door de gemeente Doveburcht, en eindigt de weg uiteindelijk ver in het zuiden in de kustplaats Muntegu.

De N2 loopt grotendeels gelijk met spoorlijn 5.

Sjabloon:Wegen

Around Wikia's network

Random Wiki