Wikia

De Nationale weg 2, oftewel de N2, is een Libertaanse autosnelweg tussen Newport en Muntegu. De weg heeft een lengte van 68 kilometer en telt twee of drie rijvakken in elke richting. De weg is opgesplitst in twee delen, een ten noorden en een ten zuiden van Wikistad.

De weg werd in 1967 geopend door het Ministerie van Verkeer en Infrastructuur.

TrajectEdit

De N2 begint ten zuiden van Newport, samen met de N9 richting Victoria. De weg loopt vervolgens richting Wikistad en heeft afslagen richting Asse-Weyer en Groendorp, maar ook het Newport Nationaal Park. Hier is ook een grote verzorgingsplaats gelegen.

In de Wikistadse wijk Tinge komt de N2 samen met de N16, de Ring rond Wikistad, bij het knooppunt Tinge. Hier beginnen ook de N1 richting Civitas Libertas en de R3, de noord-zuidverbinding naar de haven van Wikistad. Hier houdt de N2 tijdelijk op te bestaan. Het doorgaand verkeer wordt geleid via de ring naar andere afslagen waar toegangswegen en andere N-wegen beginnen. Lokaal verkeer volgt de R3.

Ten zuiden van de haven van Wikistad en ten westen van de luchthaven van Wikistad komt de N16 weer samen met de R3. Hier begint het tweede deel van de N2 richting Muntegu. De weg heeft afslagen naar Hendrikstad en Doveburcht en volgt verder de kustlijn naar Muntegu.

Zowel ten noorden als ten zuiden van Wikistad loopt de autosnelweg grotendeels parallel met spoorlijn 5.