Wikia

Wikistad

Nationale Academie

1.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Nationale academie.png

School wapen

Nationaleacademie.jpg

De Academie

De Nationale Academie is een privaat, Libertaans instituut voor het lager en middelbaar onderwijs. De academis werd opgericht om het vacuüm in het Libertaans onderwijs op te vullen te vinden in Maple Hills aan de noordzijde van de gemeente.

StudentenEdit

De school heeft voor de middelbare school klas van 2011 (eindexamen jaar) een schrikbarende 1.200 aanmeldingen gekregen terwijl er slechts 120 aangenomen kunnen worden. De lagere school heeft per jaar slechts 40 leerlingen, deze worden ingedeeld in 4 klassen. Om in aanmerking te komen voor de lagere school moet het kind inwoner zijn van District 1 en van de Libertaanse kinderen op de middelbare school is 75% afkomstig uit het district.

OpvoedingEdit

Leerlingen aan de Nationale Academie zijn geselecteerd op zowel hun intellect als hun sociale vaardigheden. Tijdens hun volledige middelbare school carrière zullen de etiquette een belangrijke aanvulling worden op de studie. Wanneer een leerling zijn diploma behaalt zal hij daarom niet alleen als een intelligent man gezien worden maar ook de normen en waarden van de samenleving met zich mee dragen en al met al een verschijning worden.

OpleidingEdit

Iedere leerling moet het basis-curriculum volgen. Dit bestaat uit de vakken Nederlands, Engels, Latijn, Geschiedenis en Maatschappij, Aardrijkskunde, Economie, Wiskunde, Scheikunde, Natuurkunde en Biologie. Buiten schooltijd moet er ook worden geparticipeerd in een van de schoolsporten: voetbal, tennis, chearleading en basketbal.

BereikbaarheidEdit

De academie bezit een viertal bussen waarvan er drie op vaste tijden hun ronde maken.

  • Civitas Libertas -> Civitas Libertas-strand -> Victoria -> Nationale Academie (65 minuten)
  • Wikistad -> Victoria -> Nationale Academie (45 minuten)
  • Apud Maro -> Maple Hills -> Nationale Academie (15 minuten)

Het terrein is te vinden op het adres Academy Lane 1, in Maple Hills, en heeft een eigen uitgang op het station.

Financiën Edit

De school heeft een budget van € 10.6 miljoen. Het budget bestaat voor het grootste deel uit sponsoring van de Libra Groep, maar er is ook een ouderlijke bijdrage van € 1000 voor boeken en middageten.

The Eagle Stars.png Onderwijs in Libertas
Lager onderwijs in Libertas: Nationale Academie - De Flierfluiter (SG Liberté) - Newport Prep
Middelbaar onderwijs in Libertas: Athenaeum Vicistad - Avantys College (SG Liberté) - Augustuscollege (VUW) - Latijnse School - Nationale Academie - Newport Prep - St. Stanislas Gymnasium - Topsportschool
Hoger onderwijs in Libertas: Hogeschool Libertas - Kunstwijkcollege - Universiteit van Victoria - Vrije Universiteit van Wikistad (VUW)

Sjabloon:Navigatie Maple Hills

Around Wikia's network

Random Wiki