Wikia

Newportprep

School wapen

Newportetiquette

Etiquetteboek

Newport Prep is een onderwijs instelling gevestigd in Newport.

Lager OnderwijsEdit

Het lager onderwijs is geopend voor elk kind in Newport. De duur van het onderwijs is acht jaar en als afronding wordt er een serie van testen gemaakt welke in combinatie met de eindejaarstesten een goed beeld geven van de capaciteiten van de leerlingen. Wanneer een gemiddelde van 89 wordt gehaald kan het kind doorstromen naar het middelbaar onderwijs van de school. Als dit niet het geval is wordt het geplaatst in een van de andere middelbare scholen van Libertas.

Middelbaar OnderwijsEdit

Newport Prep heeft twee klassen per jaar met elk 15 leerlingen. Het totaal aantal middelbare scholieren komt hiermee op 150 en daarmee is Newport Prep de kleinste middelbare school, met een leerling-leraar ratio van 7.5:1. De vakken die gevolgd moeten worden zijn Nederlands, Engels, Latijns, Geschiedenis en Maatschappij, Aardrijkskunde, Economie, Wiskunde, Scheikunde, Natuurkunde en Biologie. Verder moet elke leerling een van deze vakken kiezen als specialisme en hierin zal hij extra lessen volgen waardoor in het vierde jaar het vak op universitair niveau kan worden voortgezet. Ook is de leerling verplicht om tenminste 104 uur per jaar aan vrijwilligerswerk te spenderen.

Lichamelijke OpvoedingEdit

In samenwerking met het Newport zwembad en Haven krijgen alle leerlingen zowel zwem- als zeillessen. Deze vinden plaats buiten de normale schooluren. Leerlingen zijn verplicht om naar de georganiseerde sportweekenden te gaan. Leerlingen van Newport Prep zijn vaak uitstekende zeilers en enkele hebben op wereldniveau zeilwedstrijden gewonnen.

EtiquetteEdit

Een leerling van Newport Prep staat bekend om zijn wereldlijkheid en goede manieren. De grondslag is te vinden in het rigoureus trainen van de leerlingen in de etiquette. Een leerling krijgt danslessen en moet piano kunnen spelen. Bij aankomst op Newport Prep krijgt de nieuwe leerling een etiquette boek, Ladies and Gentlemen, the Newport way of life, met daarin alle leefregels en andere handigheidjes.

UniformEdit

Leerlingen gaan in uniform naar de les en naar buitenschoolse activiteiten. Het uniform bestaat uit de school blazer, een wit overhemd, de school stropdas, een grijze broek of een blauw geruite rok, zwarte sokken voor jongens en witte sokken voor meisjes en zwarte schoenen. Voor tennis bestaat het uniform uit een witte school polo, een witte broek en witte gympen en voor zeilen bestaat het uniform uit een school polo, een sportbroek en bootschoenen, ook is er een school windjack. Natuurlijk zijn er ook school polo's, hoodies en dassen verkrijgbaar, deze worden echter niet op school zelf gedragen (met uitzondering op de das).

Sjabloon:Newport

The Eagle Stars Onderwijs in Libertas
Lager onderwijs in Libertas: Nationale Academie - De Flierfluiter (SG Liberté) - Newport Prep
Middelbaar onderwijs in Libertas: Athenaeum Vicistad - Avantys College (SG Liberté) - Augustuscollege (VUW) - Latijnse School - Nationale Academie - Newport Prep - St. Stanislas Gymnasium - Topsportschool
Hoger onderwijs in Libertas: Hogeschool Libertas - Kunstwijkcollege - Universiteit van Victoria - Vrije Universiteit van Wikistad (VUW)