Wikia

Tom Apones.jpg

Tom Apones, don van 2000 tot 2009

Nikolai is een (voornamelijk) Russische maffiaorganisatie die zich richt op vrouwen-, wapen-, drugs- en mensenhandel. De Nikolai-maffia is opgericht door de Russiche Aleksandr Nikolai Idsov in 1681 ter ere van zijn tweede naam. Zij eisen de (mislukte) aanslag op Josef Molotov op. Ook andere ex-communisten en oorlogsmisdadigers werden eerder al vermoord door deze organisatie. Opvallend is dat van de meer dan 200 leden, slechts 50 nog écht lid is van de Nikolai-familie. De bende wordt door de Russische regering gefinanciëerd. In 2009 liep Nikolai ernstig gevaar. De LCD: Libertaanse Christen Democraten onder leiding van Dr. Magnus hebben toegezegd de jacht te openen op Nikolai en op Mama Luigi en zijn mafia. Een moeilijke tijd voor de criminaliteit in Libertas brak aan. Nog dezelfde dag werd Bernardino Magnus vermoord. Enkele uren later werd don Tom Apones vermoord. De bloedige strijd tussen beide kampen komt uitvoerig aan bod in Mama Luigi's biografie Kopstuk. Leven en tijd van Mama Luigi.

Vooral in de jaren 1760 - 1770 werden er massaal don's en godfathers afgeslacht binnen de eigen familie. De laatste godfathers zijn steeds minder van Russisch/Libertaanse afkomst.

Oorlog Edit

Nikolai was de indirecte oorzaak van de Tweede Burgeroorlog, en vocht ook mee in deze oorlog totdat Jillis Nikolai Tingen zich uit de strijd terugtrok en de bloeddorstige rebel Bruno Banda alle macht naar zich toe trok. Toch kwam Nikolai sterker uit de oorlog dan ze voorheen was, omdat niet veel leden zijn gestorven en de voornaamste rivaal Mama Luigi in de oorlog werd geliquideerd in de VS. Na deze laatste burgeroorlog heeft de organisatie dan ook bijna geen criminele concurrentie meer te verwachten en breekt een "Gouden Eeuw" voor de criminaliteit aan.

Organisatie Edit

Dr.Magns.jpg

Dr. Magnus van de LCD maakte jacht op Nikolai en vermoorde Tom Apones zijn vermoorde zoon te wreken

De organisatie bestaat uit een tweehonderdtal maffioso, twee don's en een Godfather. Ids Nikolai en Enrico Pellizotti zijn de dons, die laatste staat bekend als de moordlustigste don die de organisatie in 400 jaar bloederige geschiedenis gekent heeft. Tom Apones was de godfather van 2000 tot zijn dood in 2009 (werd vermoord door Dr. Magnus). Hij was het brein achter de Nieuwvroomse aanslagen.

Wanneer een godfather sterft, meestal wordt hij vermoord, volgt een don hem op. Na de geweldige dood van Apones werd Jillis Nikolai Tingen de huidige godfather, zijn rechterhand neemt na hem het stokje over.

Een don is in de organisatie de grote, onbetwiste baas. Hij heeft een consiglieri, een rechterhand, en twee capo regimes die de leiding hebben over beiden de helft van de leden. De don geeft nooit een direct bevel iemand te vermoorden. Dat gaat via buffers: de don verteld een handlanger dat iemand dood moet. Die handlanger verteld dat aan een boodschapper, en die geeft het bevel dan weer door aan de aangewezen huurmoordenaar. Wanneer die dan gepakt wordt (wat zelden gebeurd) kan hij nooit zeggen dat hij zijn opdracht direct van de don heeft gekregen. Iedereen weet dat de don erachter zit, maar geen bewijzen wijzen in zijn richting.

Lijst van GodfathersEdit

tussen haakjes staat de periode waarin hij godfather was

  • Aleksandr Nikolai Idsov (1681-1700) (stichter van de organisatie)
  • Aleksandr Nikolai II (1700-1704) (werd na vier jaar vermoord door zijn broer)
  • Aleksandr Nikolai III (1704-1753) (vermoordde zijn broer)
  • Goran Denisov (1753-1760)
  • Igor Nikolai (1760)
  • Vladimir Nikolai (1760-1762)
  • Laslo Bodrogi (1762 - 1770) (was de eerste Godfather zonder Russisch bloed in de aderen, was een Hongaar)
  • Andrei Igorsov (1770-1780) (vermoordde 28 senaatsleden)
  • Ferzho Nikolai (1780-1789) (vermoordde nog eens 17 senaatsleden)
  • Alexandru Nikolai (1789)
  • Vladimir Nikolai II (1789 - 1821) (pleegde zelfmoord)
  • Martin Pëdersen (1821 - 1850) (was een Deen)
  • Alexandru Nikolai II (1850 - 1870) (pleegde staatsgreep, verloor het leven tijdens een vuurgevecht met een andere gang)
  • Boslo Nikolai (1870 - 1900)
  • John Summers (1900 - 1912) (Amerikaan, stierf toen het hoofdkwartier werd gebombardeerd)
  • In de periode 1912 - 1925 leek het erop dat de organisatie ophield te bestaan. Dit kwam door een bombardement van de Duitsers in WO I, die toevallig vlak naast het hoofdkwartier plaatsvond. 125 van 145 maffioso stierven ter plekke, uiteindelijk overleefden slechts 15 gangsters het bombardement.
  • Igor Nikolai II (1925 - 1930) (bouwde de organisatie weer verderop, het aantal maffioso steeg van 15 naar 90 in enkele weken tijd)
  • Lance Apones (1930 - 1950) (werd de tweede Amerikaanse godfather en had tot de dood van Tom Apones in 2009 enkel familieleden als opvolgers)
  • Scott Apones (1950 - 1975)
  • Scott Apones II (1975 - 2000)
  • Tom Apones (2000 - 2009)
  • Jillids Nikolai Tingen (2009 - heden)

De lijst Edit

Nikolai staat bekend om zijn lijst, die wordt elke week gemailt naar alle kranten, op die lijst staan namen van mensen die moeten luisteren. Als de persoon in kwestie niet luisterd vermoorden ze eerst je familie en uiteindelijk de persoon zelf. Het is tot nu toe in de vierhonderd-jarige geschiedenis één iemand gelukt te ontsnappen. Waarschijnlijk zijn er al 6000 mensen op de lijst gekomen. Ongeveer 500 mensen hebben niet gezorgt dat ze van lijst af kwamen, en hebben dat met de dood moeten bekopen.

Around Wikia's network

Random Wiki