Wikia

Wikistad

Nobelbos

1.883pages on
this wiki
Add New Page
Talk6 Share
Straatartiesten.jpg

Artiesten bij het Nobelbos

Bestand:Allium haematochiton.jpg

Het Nobelbos, officieel het Nobelbos Stedelijk Nationaal Park, is een klein bosje in de Vredeswijk van Wikistad (hoofdstad). Het is genoemd naar de 19e-eeuwse chemicus uit Zweden, Alfred Nobel, die de Nobelprijs in het leven heeft geroepen. Het park wordt onderhouden door inwoners van de Vredeswijk en de Nationale Bossen- en Parkendienst. Sinds 7 mei 2009 is het erkend als Stedelijk Nationaal Park door de Nationale Bossen- en Parkendienst.

Fauna en flora Edit

Het Nobelbos is bevolkt door vele vogelsoorten die er, dankzij de rust in de wijk, ongestoord kunnen leven. Op lenteochtenden is er dan ook een heel concert van vogelzang.

De meest typische planten zijn:

  • Allium haematochiton, een mooie wit-roze bloem
  • Beuken, eiken en wat sparren aan de noordrand

Sfeer Edit

Vele Libertanen beweren dat het Nobelbos het sfeervolste bos van Wikistad is. De muziek van de straatmuzikanten, de kraampjes die er soms staan, de vaste klanten op hun vaste bankjes, en de eendagsvliegen, kortom: een bos dat leeft!

De straatartiestengroep Full Frontal Buddha heeft zo ook de gewoonte in het Nobelbos samen te komen en er muziek te spelen. Ze zijn hier trouwens erg geliefd door wandelaars en bankjesmensen.

  Nationaal Park.png
Dit bos of park of deze tuin wordt door de Nationale Bossen- en Parkendienst, een overheidsorganisatie onder het Ministerie van Natuur & Milieu, beheerd, beschermd en gepromoot.
  30px

Sjabloon:Wikistad

Around Wikia's network

Random Wiki