Wikia

Wikistad

Park van Civitas Libertas SNP

1.883pages on
this wiki
Add New Page
Talk5 Share
Park van Civitas Libertas.jpg

Slapende spoorwegarbeiders in het park

Het door Alejandro Libertanos ontworpen Park van Civitas Libertas is aangelegd in 1898 en ligt in het midden van de gemeente Civitas Libertas. Het is een groot park, waar veel rust te vinden is. Het park, officieel Civitas Libertas Stedelijk Nationaal Park geheten, is vooral bedoeld voor de bejaarde mensen die hier hun dagelijkse wandeling houden. Er is niet zo veel te doen, maar naarmate de bevolking van Civitas Libertas stijgt en het aantal jongeren groeit zal het park gauw uitgebreid worden. Er zijn een paar grasveldjes, houten bankjes en een klein bos. Maar wat het park bijzonder maakt zijn de exotische boomsoorten. Deze zijn waarschijnlijk hierheen gebracht door Franse kolonisten die ze in Frankrijk wilden doorverkopen, maar ze bleven hier op het eiland achter nadat de Fransen de Slag bij Wikistad (onderdeel van de Libertaanse Onafhankelijkheidsoorlog) verloren en geen uitweg meer konden vinden tussen de woeste opstandelingen.

Op 10 mei 2009 werd het park officieel erkend als Stedelijk Nationaal Park door de Nationale Bossen- en Parkendienst.

Monument der Koningen Edit

Het majesteuze Monument der Koningen werd hier op 27 mei 2007, de dag van het Park, geplaatst op verzoek van burgemeester Ruben eq. Geleyns. Het monument toont de elf Libertaanse koningen met getrokken zwaard naar één punt wijzend. Het monument staat symbool voor het vechten naar vrijheid.

Zie ook Edit

  Nationaal Park.png
Dit bos of park of deze tuin wordt door de Nationale Bossen- en Parkendienst, een overheidsorganisatie onder het Ministerie van Natuur & Milieu, beheerd, beschermd en gepromoot.
  30px

Around Wikia's network

Random Wiki