Wikia

Wikistad

Parkeergarage van Civitas Libertas

1.880pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share
Parkeerplaatsen.jpg

Enkele parkeerplaatsen voor gehandicapten.

Parkeergarage civitas libertas.jpg

De parkeergarage vanaf buiten gezien.

De parkeergarage van Civitas Libertas is een parkeergarage in de wijk Civitas van de Libertaanse gemeente Civitas Libertas, ontworpen door de wereldwijd bekende Zwitserse firma Herzog & de Meuron.

Geschiedenis Edit

Parkeergarage 1939.jpg

De oude tankstations in 1939.

Bestand:Parking - toestand op 1 september - 800px-Curtin Parking CBS.jpg

De oude garages van Civitas Libertas waren ontmoetingsplaatsen gelegen in het centrum van de gemeente. In 1939 werden enkele gaspompen geplaastst van een Franse autofirma. Al snel breidde het station uit en kwamen er op weekdagen enkele monteurs werken om auto's na te kijken op afspraak. Maar in de Tweede Wereldoorlog moest het tankstation sluiten, omdat de Libertaanse overheid vreesde dat de Duitsers, die delen van Frankrijk bezetten, alles gingen opvragen van Frankrijk in het buitenland. Maar het werd helemaal afgebroken voor als materiaal te sturen naar de Britse troepen in Engeland. Na de oorlog echter werd Miles & Son echter terug opgericht. Deze keer als Libertaans bedrijf dat de hele dag beschikbaar was. Het filiaal werd toch verkocht aan een Amerikaans bedrijf in 1954 en verhuisde naar de hoofdstad Wikistad, maar later nog naar Victoria. De naam veranderde in Libertan Gas Station. In 1969 verkreeg Libertas terug de eigendomsrechten van het tankstation. Die besloot om de originele locatie terug te gebruiken en het tankstation te laten verdwijnen. Er werd een grote parkeergarage geopend met meer dan 200 plaatsen. Met behulp van het automerk Victoria werd zelfs een gesloten, betaalde garage. Tussen 1980 en 1990 veranderde er weinig aan de parkeergarage, die in 1995 uitbrandde voor een deel. Het lange gebouw werd terug opgebouwd voor 2005 en een garage met verschillende verdiepingen werd geopend waardoor het de grootste van zijn soort werd in heel Libertas. Ook fietsen en extra brede auto's kunnen worden geparkeerd in de Parkeergarage van Civitas Libertas.

Around Wikia's network

Random Wiki