Wikia

Wikistad

Pax Media

1.885pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share
Pax Media
Pax Media.png
Kranten: The Libertan Times - De Gazet

Cinematografie: Pax Studios

Pax Media
Pax Media.png
We brengen het u allemaal...
Bestuur
Naam Pax Media
Eigenaar Muntegu Holding
Oprichter Maarten ml. de Muntegu
Oprichtingsdatum 21-03-2008
Hoofdzetel Muntegu Business Center
Rue de la Stade 7
Muntegu
Sector Media

Pax Media is een Libertaanse mediamaatschappij, beheerd door de Muntegu Holding. Momenteel heeft Pax Media nog maar 1 krant, The Libertan Times.

Geschiedenis Edit

Nadat Muntegu Holding op 15 maart 2008 de overige 50% van de aandelen van de pas gestarte krant The Libertan Times verwierf, werd er binnen MH besloten om een nieuw mediabedrijf op te richten. Diezelfde avond werd er binnen de raad van bestuur groen licht gegeven aan deze plannen.

Op 21 maart, bijna een week na de definitieve beslissing, werd Pax Media opgericht. De naam van dit mediabedrijf is afgeleid van de allereerste mediamaatschappij, de Pacifix Media Group. Dit bedrijf was midden 2007 het grootste mediabedrijf in Libertas. Na verscheidene wijzigingen van zowel de naam als huisstijl (het was gedurende een bepaalde periode deel van de Plus Holding en werd daarna Pacifix Holding. Later dat jaar, tijdens de Economische Omwenteling werd het eigendom van Maarten ml. de Muntegu en veranderde het in Pacifix Press. Enkele maanden later werd het bedrijf definitief opgedoekt wegens te verlieslatend en inactief.

Later kwam er ook nog Wikistadter Courrier bij, maar niet veel later besloot de redactie de krant te stoppen. Door het ophouden van deze krant werd er gezocht naar iets nieuws om deze leegte op te vullen. Op maandag 14 april werd Metro opgericht, een gratis krant die voornamelijk berichtgeeft over buitenlands nieuws. Diezelfde dag werd ook Pax Studios opgericht. Dit productiehuis gaat zich meteen richtten op het verfilmen van een script van de hand van Maarten ml. de Muntegu , waarover later nog meer info.

Bestuur Edit

MH.png

Alle aandelen van Pax Media zijn eigendom van Muntegu Holding.

De hoofdzetel van Pax Media is gelegen in het Muntegu Business Center, de redactie in de Mediawijk, hetzelfde gebouw waar vroeg Pacifix Holding zat.

Media Edit

Kranten

The Libertan Times is een grote nationale kwaliteitskrant die zich specialiseerd in het berichtgeven over financieel, binnen- en buitenlands nieuws.
De Gazet is een Libertaanse kwaliteitskrant die tot stand komt met behulp van binnen- en buitenlandse nieuwsdiensten.

Cinematografie

Pax Studios is een Libertaans productiehuis dat zich bezighoud met het maken van series en films.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki