Wikia

Wikistad

Phoenix

1.885pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Sjabloon:LVS

2 sterren.png Dit restaurant verkreeg 2 sterren van Resthotel. Dit is een gematigd tot goed restaurant. Resthotel.png
Restaurant phoenix.png

Restaurant Phoenix

Restaurant Phoenix is een restaurant in Libertas. Het opende zijn deuren op 2 juni 2007 en is zeer en vogue bij de inwoners van de Villawijk en de fijnproevers van andere wijken in Wikistad. Zelfs toeristen vinden hun weg naar het restaurant.

Sinds 26 september 2007 is er ook een vestiging in het dorp Apud Maro geopend. Martijn van der Putten is de eigenaar van de twee restaurants.

VillawijkEdit

Theater La Fénice bevindt zich tegenover het restaurant. Bezoekers die na de voorstelling gaan dineren, krijgen er mits voorlegging van hun toegangskaart een mooie korting.

Apud MaroEdit

Een tweede vestiging opende zijn deuren op 26 september 2007 in het Butika Centro in Apud Maro, dezelfde dag waarop het winkelcentrum werd ingehuldigd. Nadat het Butika Centro in 2009 werd opgeblazen, is Restaurant Phoenix verhuist naar een gebouw op boulevard van Apud Maro.

OverigeEdit

In samenwerking met Libertas Rail Transport hielp het restaurant de wielerploeg LRT Phoenix oprichten. Deze wielerploeg is uitgegroeid tot de derde van Libertas. Het restaurant verwachtte als sponser van de ploeg meer bekendheid te verwerven bij de inwoners van de stad. Een goede beslissing zoals achteraf blijkt.

Sinds 4 september 2007 maakt het restaurant vanwege een reorganisatie bij T&M Holding deel uit van La Verda Stelo. De wielerploeg is nog steeds voor 50% in handen van het restaurant, en voor 50% van Libertas Rail Transport, wat op zich geen probleem vormt, aangezien beide bedrijven eigendom zijn van Martijn van der Putten.

Around Wikia's network

Random Wiki