Wikia

De politie, officieel de Nationale Politie geheten, is een Libertaanse overheidsdienst die ervoor zorgt dat vandalen en andere criminelen gevat worden, dat de openbare orde bewaard wordt en dat wetten gehandhaafd worden. De dienst valt onder toezicht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

Het hoofdkantoor van de landelijke politie bevindt zich in wijk Drenthe van de hoofdstad Wikistad. Verder zijn er nog regionale politiebureaus in alle Libertaanse gemeenten behalve Oosterkoningen en Skeend-Haven. De huidige eerste hoofdcommissaris van de Nationale Politie is Marcel Van den Berg.

De Kustpolitie was tot 2017 een afdeling voor de bescherming van kustwijken en gemeenten over heel Libertas. Deze afdeling werkt nauw samen met de Koninklijke Marine en heeft haar hoofdkantoor in de Wikistadse wijk Tinge. In 2017 werd deze dienst omgedoopt tot de Kustwacht en verzelfstandigt onder controle van het Ministerie van Defensie.

Beginnetje
Dit artikel is een beginnetje. U wordt uitgenodigd om dit artikel te bewerken en iets aan dit artikel toe te voegen.
Info