Wikia

Wikistad

Quantas Team

1.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk16 Share

Het Quantas Team is een Libertaans autosportteam. Het team werd in 2006 opgericht door het automerk Quantas in samenwerking met de Libertas Live Company. Quantas bezat jarenlang bijna alle aandelen in het team, maar in 2009 nam de Al-Tamini Group 30% van de aandelen van Quantas Team in handen. De volledige verkoop van Quantas Team aan deze holding werd echter nooit voltooid en mede-oprichter LLC bezit nu 35% van de aandelen. Het overige deel is in handen van de Al-Tamini Group en Quantas zelf. Quantas liet in 2006 een speciale raceauto laten ontwikkelen, namelijk de Quantas Ultra. Het team wordt officieel gesponsord door Skelp en is gevestigd op het Victoria International Circuit in Victoria.

Michael De Baer, Johnny Deiters, Alexander Van Loon, Gary Manderveen, Ruben Jensen, Bob Fijnaart, Martijn De Corporael, Jan Vondeegel en Mihai Ciobanu zijn enkele coureurs onder contract bij Quantas Team. Motorcoureur Fabio Adamsen komt ook voor Quantas Team uit.

In 2015 nam Quantas Team deel aan de eerste editie van het WCUP Championship in Juliana, Libertas, Lovia, Cettatie en Brunant. Met coureurs Jan Vondeegel en Ruben Jensen wonnen ze dit evenement.

Around Wikia's network

Random Wiki