Wikia

Rasmus Klaassen

Rasmus Erwin Klaassen (2 januari 1988) is een Libertaans voetballer. Hij speelt voor FC Warmhoven in de Eerste Divisie als verdediger en kapitein van zijn ploeg.

BiografieEdit

Klaassen werd geboren in Wikistad. In zijn jeugd voetbalde hij bij FC De Stad. Er kwam interesse van FC Wikistad, maar hij werd niet tot de befaamde jeugdacademie van Wikistad toegelaten. Hij trok op 17-jarige leeftijd naar FC Warmhoven. In 2006 maakte hij zijn debuut voor het eerste elftal. Zijn indrukwekkende prestaties op jonge leeftijd zorgden voor veel aandacht van Europese teams. Hij werd tussen 2007 en 2008 op loon gestuurd naar Stade Rennais FC in Frankrijk. Hier viel hij regelmatig in als rechtsback. De Libertaan keerde terug naar Libertas. Hij startte alle wedstrijden voor Warmhoven in het seizoen 2009. Het jaar erop verloor hij veel speelminuten door een knieblessure. In 2011 tekende hij een contract bij het Nederlandse team MVV Maastricht. Klaassen viel ook hier vaak in voor andere centrale verdedigers. Na een driejarig avontuur kwam hij in de zomer van 2014 opnieuw bij FC Warmhoven terecht. Hij tekende er een driejarig contract en is momenteel teamkapitein. In 2017 liet hij weten dat hij zijn contract bij Warmhoven nog verlengde met één jaar.