Wikia

Wikistad

Restaurant Ciobanu

1.878pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bestand:Kitchenbrigade.jpg
Bestand:Ciobanu - Cantharellus cibarius.jpg

Restaurant Ciobanu is een driesterrenrestaurant in het Hotel Hergingen, hoog boven het skioord Piatra. De keukenchef houdt er een heel eigen stijl op na. Hij kookt altijd op basis van streekeigen dagverse producten. De keukenbrigade bestaat uit vijf chefs.

Het restaurant Edit

Benevens de hotelgasten die veelal voor de pension-formule kiezen, komen ook gasten van buitenaf dineren. Het restaurant verwierf een zekere vermaardheid bij de gasten van andere hotels in het skigebied. Regelmatig komen dan ook nieuwsgierige fijnproevers afzakken voor een diner in Restaurant Ciobanu.

Het restaurant dat vroeger Restaurant Hergingen heette draagt nu de naam Restaurant Ciobanu, naar George Ciobanu, de Roemeense kolonist die Piatra intertijd stichtte.

Ciorbă CiobanuEdit

Ciorbă is een een zure soep en de specialiteit van de chef-kok. De Ciorbă Ciobanu wordt bereid met kalfsvlees volgens het originele recept van de ciorbă de văcuţă maar er worden ter afwerking cantharellen aan toegevoegd. De cantharel, ook wel hanenkam genoemd, is een van de lekkerste en makkelijkst herkenbare wilde eetbare paddenstoelen die te vinden zijn in gemengde loofwouden (eiken en beuken).

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki