Wikia

This page is currently under construction.

Info
Robinbos - 400px-Robin Hood Memorial

Robin Hood

Het Robinbos is een klein bosje met bijhorend park dat zich in de Winkelwijk van Wikistad bevindt en samen met het Ruben-, Alexander-, Dimitri- en Martijnbos de groene long vormt in dit gedeelte van Wikistad. Het is genoemd naar Robin Libertatis, herstichter en eerste president van het nieuwe Libertas. In het park wordt meer dan eens verwezen naar naamgenoot Robin Hood.

Robin Hood Edit

Volgens de overlevering, was Robin Hood een Engelse volksheld. Hij bewoonde het Sherwood Forest in Engeland en bestal de rijken om de buit onder de armen te verdelen. Hij was een filantroop voor de minder bedeelden, doch wreed en onverbiddelijk voor de adel en de rijke kloosterlingen.

Of Robin Hood daadwerkelijk heeft bestaan is onduidelijk omdat zijn naam niet in officiële documenten terug te vinden is. Er treden echter wel vergelijkbare namen en verhalen rond van drie heren die mogelijk de inspiratiebronnen vormen voor de legende. Het is een feit dat Sherwood Forest bekend stond als toevluchtsoord voor vogelvrijverklaarden die er alles aan deden om anderen ervan te overtuigen dat het bos behekst was. Het Robin Hood-thema, het verhaal rond een nobele bandiet die steelt van de rijken en geeft aan de armen komt wereldwijd voor.

Steeds op zoek naar nieuwe uitdagingen stelde Aesopos dan ook voor een standbeeld op te richten ter ere van deze wereldwijd gekende volksheld.

Herinrichting Edit

Eind augustus 2007 werd het Robinbos met bijhorend park volledig heringericht. Het resultaat mag werkelijk verbluffend genoemd worden. Het standbeeld van Robin Hood werd bewust geplaatst met de verweerde gevel van het aanpalende gebouw op de achtergrond. 's Avonds wordt het geheel belicht, en het spel van licht en schaduw nodigt menig wandelaar uit tot verpozen op één van de vele banken.

Gehoopt wordt, dat de herinrichting van de vijf bosjes, meer inwoners naar dit gedeelte van Wikistad zal lokken.

Zie ook Edit

Sjabloon:Wikistad

Around Wikia's network

Random Wiki