Wikia

De Rommelmarkt is een plein in de Libertaanse hoofdstad Wikistad gelegen in de wijk Middelburg. Ondanks de naam doet vermoeden, is de Rommelmarkt geen echte rommelmarkt maar een gewoon plein waar in het verleden wel rommelmarkten werden georganiseerd. De "markt" wordt door de Reiberstraat van het Vredesplein gescheiden.

BezienswaardighedenEdit

De Wymartoren kijkt uit op de Rommelmarkt. Aan de Rommelmarkt bevindt zich ook de enige ingang naar de Ambassadetuin. Café Gandin, het mooiste koffiehuis van Wikistad, ligt ook aan het plein.

De metrohalte Middelburg heeft een ingang op dit plein.

Op 24 maart, de nationale feestdag van Libertas, vinden hier de Bierfeesten plaats.

GeschiedenisEdit

De Rommelmarkt is een van de oudste openbare plaatsen in Wikistad. Oorspronkelijk gebouwd op een bosrijke plaats, het plein werd ontworpen ten tijde van Koning Alexander I in een barokke stijl. Dit plein werd tot de vroege 19e eeuw gebruikt voor publieke executies. De oorspronkelijke fontein in het midden van de Rommelmarkt werd in 1904 verwijderd. Vandaag is het plein meermaals gerenoveerd en is niks overgebleven van de authentieke markt.

Beginnetje
Dit artikel is een beginnetje. U wordt uitgenodigd om dit artikel te bewerken en iets aan dit artikel toe te voegen.
Info