Wikia

De Ronde van Wikistad is een wielerwedstrijd die is aangesloten bij de Alpha Cycling Tour. De organisator/oprichter is Greenday2. De datum waarop de eendagswedstrijd zal doorgaan is 26 juni. In deze wedstrijd hebben sprinters het meeste kans op winst.

Bestand:Rondevanwikistad.jpg

ParcoursEdit

Er wordt gestart in de Sportwijk op het Plein van Overwinning. Daar rijden ze één rondje rond het Stadion Libertanzel. Vervolgens moeten ze afslaan in de sportdreef, door het Industrieterrein. Dan rijden ze de Eagle Starsweg op, en slaan ze af aan het Quality Center I in de Haven van Wikistad. Nu bevinden de renners zich in de Wikiwijk. Ze zullen voor bij het UZ van Wikistad rijden.

Wedstrijdverslag 2008Edit

VoorafEdit

Sprinters hebben vandaag vrijspel, Amore e Vita wil Gerard de Jong naar een overwinning leiden, Muntegu lijdt aan een luxeprobleem, hoogstwaarschijnlijk spelen zij Anthony Merckx als kopman uit. Bij LRT Phoenix hebben ze geen topsprinter, en dus ziet het er niet naar uit dat ze kunnen zegevieren zoals in de Coppa Della Terra Nostra vorige week. GIAS-Future heeft daarintegen twee kanshebbers voor de zege, Nick Huyens en Thierry Vander Gros.

Eigenlijke wedstrijdEdit

De renners vertrekken om kwart over 12 op het plein van overwinning. Momenteel ogen de renners zeer ontspannen, wat in de aankomstfase niet het geval zal zijn. Een half uur later wordt dan toch de eerste demarrage geplaatst door de winnaar van vorige week, Juan Carrera!!! En er komt meteen reactie op deze aanval van Spijkerman en Franseco Gavazzij. De kopgroep van drie renners rijdt nu weg van het peleton, ze moeten vechten voor elke seconde want Muntegu Cycling Team heeft niemand mee voorraan en wil alles samen houden tot het einde.

De kopgroep wordt gegrepen op 20 km van de finish! Spijkerman en Carrera laten het peleton gaan, zij geven jammer genoeg op! 10 km later schuiven de sprinters naar voor, het tempo wordt opgedreven, om demarrages te voorkomen. Muntegu Cycling Team neemt het meeste werk op zich, gesteund door GIAS-Future.

Er wordt nu tegen 55 km/u gereden! Bobby Feskens en van der Kruis trekken de sprint aan voor ploegmaat Gerard de jongh. Anthony Merckx, Van der Gros en zijn andere concurrenten profiteren hier van! Momenteel is er niemand van LRT te zien! Er wordt dus niet meegesprint. Tim Verleen trekt het tempo nu op!!

En Van der Gros komt uit het wiel van Verleen, hij gaat erop, en erover! En al snel heeft hij enkele lengten voorsprong! Wie is er sterk genoeg om daar over te komen? Er komt niemand! Nog 200 m, maar plots komt Kaspar van der Putten nog opzetten met Van der Gros ploegmaat Nick Huyens! Frank Put en Gerard de Jongh doen hetzelfde!

De vijf kanshebbers rijden nu vlak naast elkaar!! Dit wordt een milimetersprint! Er zal een finishfoto nodig zijn! De renners komen nu over de streep! De wedstrijdjury zal zometeen de fotofinish nakijken!

Na vijf stille minuten is de winaar bekend! Nick Huyens wint de wedstrijd! Tweede is Gerard de Jongh en Frank Put vervoledigd het podium!

Top 10Edit

Alle renners eindigden binnen dezelfde tijd, op de twee opgevers na.

  1. Nick Huyens (Gias-Future)
  2. Gerard de Jongh (Amore e Vita)
  3. Frank Put (Muntegu Cycling Team)
  4. Van der Gros (GIAS-Future)
  5. van der Putten (LRT-Phoenix)
  6. Merckx (Muntegu Cycling Team)
  7. Kossuth (LRT-Phoenix)
  8. Marica (Muntegu Cycling Team)
  9. n'Tongo (Muntegu Cycling Team)
  10. Verleen (GIAS-Future)

Teams (deelnemers)Edit

Dit zijn automatisch de deelnemers van de Alpha Cycling Tour

Amore e VitaEdit
Naam Sprint Tijdrijden Klimmen
Douwe Spijkerman 65 70 73
Pietro Alberto Franzoi 64 82 80
Bertus Francken 67 78 73
Bobby Feskens 71 74 77
Gerard de Jong 84 73 61
Gijs van der Kruis 71 74 68
Frenzo Itlinao 64 75 76
Marcel Michels 69 80 72
Joop Spel 62 77 77
Muntegu Cycling TeamEdit
Naam Sprint Tijdrijden Klimmen
Pieter Cornelis 77 79 89
Frank Put 83 79 75
Tom McHawk 70 71 73
Jerre n'Tongo 85 70 72
Mark van den Wijer 76 85 89
Tim Cornelis 60 70 69
Jack Stewards 67 89 85
Anthony Merckx 89 80 72
Marius Marica 80 69 92
LRT PhoenixEdit
Naam Sprint Tijdrijden Klimmen
Juan Carrera 64 72 82
Mark van Driel 69 83 75
Petru Niculescu X X X
Eric Becker 72 85 73
Kaspar van der Putten 79 70 64
Alexandru Niculae XXX
André Bouwman 72 68 70
Jakob van Duuren 63 73 59
Zoltán Kossuth 74 76 64
GIAS-FutureEdit
Naam Sprint Tijdrijden Klimmen
Henki Verknorsen 75 78 89
Snoli Verlinnen 70 71 73
Nick Huyens 85 70 82
Pierre Laurent 60 70 69
Tim Verleen 76 85 89
Erik Demane 71 74 68
Marzio Longio 67 60 85
Franseco Gavazzi 69 80 72
Thierry Vander Gros 89 70 53

Around Wikia's network

Random Wiki