Wikia

Eagle Star Award.png Deze persoon won de Eagle Star Award 2007 in de categorie sociaal. Eagle Star Award.png
RG
Persoonlijke informatie
Wapenschild Geleyns.gif
Volledige naam R J H honestior G
Bijnaam Geleyns
Geboortedatum 22 oktober 1992
Geboortestad Wikistad
Geboorteland Libertas
Overlijddatum 29 oktober 2007
Functies
Functies Eerste minister,
Minister van Binnenlandse Zaken,
Burgemeester van Civitas Libertas

R J H honestior G (Wikistad, 22 oktober 1992 - 29 oktober 2007, Civitas Libertas) was een bekend Libertaans politicus.

AlgemeenEdit

Hij leidde een rustig leven in Wikistad, maar al snel wilde hij een eigen gemeente stichtten, deze kwam er officieël op 11 mei 2007, Civitas Libertas. Ook steunde hij de Libertaanse economie door diverse bedrijven op te richten. Daarna deed hij het wat rustiger aan met het uit de grond stampen van bedrijven.

wat er nodig is, zal er komen, was zijn lijfspreuk. Zijn totale vermogen wordt geschat op €43.000.000.000, waarbij een groot deel verkregen door erfenis en zijn aandeel in de Libertaanse economie en politiek. Volgens het ministerie van Economie was hij de derde rijkste persoon van Libertas en stond hij op de zesde plaats van de rijkste personen van de wereld.

Op 2 mei 2007 ontving hij de adellijke titel eques en de rollbackrechten van president Robin Libertatis.

Op 1 juli ontving hij samen met de andere leden van de Grote Vijf de adellijke titel honestior.

Op 28 oktober werd Geleyns afgezet als Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken vanwege inactiviteit. Na een overgrote meerderheid in het Forum:Bestuur werd hij afgezet. Veel mensen vonden het erg jammer, dat zo'n goede en sympathieke man maar weinig tijd had voor het land. Eén dag later overleed hij onverwacht in zijn villa in Civitas Libertas. Het hele volk vond het betreurend. De politie is nog bezig met het onderzoeken van zijn dood, die geclaimt werd door de SSU.

Nog een dag later, werd zijn geest gezien in het Forum:Bestuur. Volgens sommigen zei hij dat Robin Libertatis niet moet stoppen met het presidentschap, maar door moet zetten. Verder beloofde hij vaker rond te zwerven in Libertas. Het volk was verbaasd.

Geleyns werd begraven op 7 november 2007 op de Begraafplaats van Wikistad in het familiegraf van de Familie Gheleyns.

Politieke carrièreEdit

Rond 2007 werd zijn interesse gewekt door de Libertaanse politiek. Enkele dagen later werd hij zelf interim-minister gedurende de interim-regering onder president Robin Libertatis. Hij stelde zich kandidaat voor enkele ministerposten en werd op 1 juni 2007 officieel verkozen tot minister van Binnenlandse Zaken en Eerste Minister.

De GrondwetEdit

Hij staat ondertussen bekend als een grote bijdrager tot de grondwet. Hij diende gedurende zijn eerste ambtstermijn als eerste minister verschillende voorstellen in, vaak betreffende hoofdstuk B. Libertas. Hij diende in totaal 16 wetsvoorstellen in, waaronder enkele decreten, waarvan 12 aanvaard en 3 in behandeling en een teruggetrokken.

Wetsvoorstel Datum Status
1. Veto 26 mei 2007 Aanvaard
2. Overproductie (decreet) 2 juli 2007 Aanvaard
3. Politieke partijen 2 juli 2007 In behandeling
4. Adel 2 juli 2007 Aanvaard
5. Concern 2 juli 2007 Aanvaard
6. Inactiviteit 2 juli 2007 Aanvaard
7. Opvolging 2 juli 2007 Aanvaard
8. Meningsuiting 3 juli 2007 Aanvaard
9. Gelijkheid 3 juli 2007 Aanvaard
10. Rechtssysteem 4 juli 2007 Aanvaard
11. Godsdienstvrijheid 4 juli 2007 Aanvaard
12. Supra legem (decreet) 14 augustus 2007 Aanvaard
13. Propositum activum (decreet) 15 augustus 2007 Teruggetrokken
14. Subsidie 16 augustus 2007 In behandeling
15. Contradictio (decreet) 20 augustus 2007 Aanvaard
16. Geleynsprotocol 5 september 2007 In behandeling

In de economieEdit

Voor zijn politieke carrière stampte hij vele bedrijven uit de grond, waarvan sommige nog steeds bestaan. Nu leeft hij eerder terug getrokken in het bedrijfsleven. De meeste van zijn bedrijven zijn voor grote bedragen overgenomen, dit droeg ondermeer bij tot zijn vermogen. Zijn enige concern, dat hij samen met Dimitri Neyt bestuurt is NG-Company, dit bedrijf wordt nog regelmatig door hem onderhouden.

De zwarte periodeEdit

Een periode waarin hij hoogst inactief was. Deze periode liep van ongeveer begin juni tot eind juli. Deze periode werd gekenmerkt door ziekte en vakantie, twee uitersten op enkele weken tijd.

CitatenEdit

  • We groeien in een hoog tempo!
  • We moeten nu aan later denken.

Anderen over de Eerste Minister Edit

  • Eind april kwam hij erbij. Op enkele dagen was ons aantal artikels verdubbeld. Robin en ik stonden versteld van dit tempo, en dat allemaal door hem. Hij was altijd een energiekanon, vol ideeën en plannen. Terecht Eerste Minister geworden. Een man van het volk, een man van de politiek, een man van alleman. DimiTalen 10 aug 2007 22:23 (UTC)

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki