Wikia

Rupert Rubeus Dimitrius Van Draak (28 oktober 1845 - 11 december 1910) was een Libertaanse prins. Hij was een zoon van Koning Rubeus I en Martha Steinberger. Na de Libertaanse Revolutie woonde hij in Muntegu.

Hij was getrouwd met Marie Hausman. Ze kregen zeven kinderen:

  • Robert (1871-1919)
  • Amélie (1873-1925)
  • Augusta (1874-1931)
  • Richard (1875-1915)
  • Albert (1878-1941)
  • Alfred (1878-1944)
  • Alexandra (1882-1895)

Rupert was een diplomaat voor de Libertaanse Republiek. Al op jonge leeftijd werkte hij in Frankrijk en Zwitserland. Als ingenieur en telegrafiespecialist was hij was nauw betrokken bij de beginjaren van de Internationale Telecommunicatie-unie in Genève. Zijn toekomstige vrouw leerde hij daar ook kennen. Sommige van Ruperts kinderen werden dan ook in Zwitserland geboren. In 1884 werd hij lid van de Grote Kamer van het Parlement. De voormalige prins was een kandidaat om Voorzitter van de Grote Kamer te worden dat jaar, maar vanwege zijn jonge leeftijd werd zijn achterneef Martin Stefan verkozen. Ook was Rupert één van de stichters van de Libertaanse Postdienst in 1892. Hij zou later Libertas vertegenwoordigen op de Conferentie van Wikistad. Nadien werd hij Libertas' ambassadeur in Lovia. In 1908 keerde hij terug vanuit Noble City. Rupert werd ziek en overleed twee jaar later.

Around Wikia's network

Random Wiki