Wikia

Silva Sub

Het Silva Sub is een nationaal park in Civitas Libertas, de hoofdstad van de Libertaanse provincie Insula Prima. Silva Sub is een bos gelegen ten zuiden van Civitas Libertas in de wijk Westoever. Het bos wordt van de bewoonde kernen gescheiden door de Zuidrandlaan.

In het verleden was het meermaals mogelijk dat dit bos geruimd zou worden voor de aanleg van nieuwe wijken. Sinds 1999 wordt het bos als nationaal park beschermd door de Nationale Bossen- en Parkendienst zodat het niet zou moeten plaatsmaken voor een woonkern. Bij de constructie van het Bergmannstadion van voetbalclub FC Civitesse werd een klein deel van het park toch vernietigd.

Het Kursaal ligt naast het Silva Sub-park.

Flora en faunaEdit

Silva Sub 2

Alle soorten die hier voorkomen zijn volledig inheems. Het stadsbestuur weigerde lange tijd om vreemde soorten toe te laten in het Silva Sub-park. Ook de Nationale Bossen- en Parkendienst bleef hier standvastig over.

Het voorkomen van inheemse grassen en kruiden worden gereguleerd door de nabijgelegen Atlantische Oceaan. Het zuiderse klimaat van Insula Prima laat vooral lage begroeiing voorkomen en op het gebied van dieren is het park de ideale broedplaats van heel wat vogelsoorten en de geschikte leefomgeving van vele vlinders. Ook de zomersalamander wordt sporadisch gespot in het Silva Sub.

Around Wikia's network

Random Wiki