Wikia

Logo Skis van Jon.png

Het logo van "Ski's van Jon"

Ski's van Jon is de lokale verhuurder van ski's in Piatra. Een zogenaamde Jon had de zaak opgericht, maar de zaak blijft - geloof het of niet - is nog steeds op zoek naar een eigenaar. Er worden vooral afgedankte ski's of oude ski's en sleden verhuurd. Snowboards zijn nog niet beschikbaar. De klanten bij de Ski's van Jon zijn vooral toeristen die de weg in Piatra kwijtraakten en toevallig stuitten op het goedkope skiverhuur. Binnenkort zal Martijn zijn intrede doen als nieuwe eigenaar. De vraag is maar of de naam zal gewijzigd worden.

In 1980 richtte Jon zijn huis in om er ski's te verhuren, maar zijn zaak leed al snel verlies vanwege de slechte ligging en vanwege belangrijke concurrentie zoals Sport1950. Jon is toen naar Wikistad verhuisd, en de zaak bleef gewoon doordraaien zonder eigenaar. Enige werknemer is Alexandru eq.. Alexandru eq. hoopt dat Jon na 30 jaar ooit nog terug zal keren zodat zijn zaakje niet failliet gaat, Die kans is echter klein. Daarom heeft Alexandru eq. een vervanger gezocht, namelijk Martijn.

Prijzen Edit

  • Ski's per dag:
    • €10,20
  • Sleden per dag:
    • €5,10

overname en herinrichting bestaande zaakEdit

Aesopos was zo vrij een bod te doen en de zaak over te nemen.

Sinds 1 juli 2007 kunnen wandelaars en mountain bikers terecht bij de Auerbacher Hof.

Na grondige restauratiewerken werd het gebouw in zijn oorspronkelijke staat hersteld. Gezien de ligging en de passage van toeristen die de weg in Piatra kwijtraakten, stond Aesopos natuurlijk voor een nieuwe uitdaging.

Een goede bewegwijzering in het centrum van Piatra leidt nu de toeristen naar de zaak, waardoor Aesopos behalve de bestaande klanten ook tal van nieuwe klanten over de vloer te kreeg.

Het uitgebreide aanbod varieert van wandelstokken tot wandelschoenen, regenkledij, regenhoeden, zonnecrèmes ... kortom, alles wat een wandelaar nodig kan hebben in de bergen. Ook aan de mountain-bikers heeft Aesopos gedacht. Herstellingen aan de bikes gebeuren ter plaatse. Aesopos wilde Martijn hierover als eerste aanspreken maar die zag dit helemaal niet zitten zodat er naar iemand anders werd uitgekeken. Ondertussen werd er afgebroken, opgebouwd, getimmerd en overlegd.

De nieuwe eigenaar overwoog een klein cafetaria in te richten dat de naam Auerbacher Stube met zich meekreeg.

Around Wikia's network

Random Wiki