Wikia

Wikistad

Sodales

1.879pages on
this wiki
Add New Page
Talk23 Share
Sodales.png

Sodales

Sodales is een Libertaans bedrijf dat schoolboeken maakt. Hun materiaal is niet alleen educatief, maar ook zeer leuk om mee te werken. De oprichters en medewerkers zijn DimiTalen en Joeri Van der Sype. Sodales is een onderdeel van Quality Books, Quality Holding.

Materiaal Edit

Bestaande boeken Edit

Momenteel zijn deze boeken of andere studiebronnen (al dan niet gedeeltelijk) beschikbaar bij Sodales:

Al onze boeken zijn te koop bij Libris en supermarktketen Quality.

Geplande boeken Edit

De boeken van Sodales zullen uiteindelijk alle niveaus en vakken omvatten, maar momenteel is nog niet duidelijk wat er eerst zal verschijnen. Het programma werd verdeeld over DimiTalen en Joeri Van der Sype. Voor vragen ivm. hun vakruimte kun je je tot hen richten.

  • DimiTalen zal oa. de volgende boeken schrijven;
    • Talen: Nederlands - Frans - Engels - Duits - Spaans - Latijn/Grieks

Ze zullen samen werken aan deze boeken Latijn (ev. klassieke talen), Geschiedenis en Cultuur (een samengaan van esthetica, godsdienst en muzische vorming). Ook staan er al enkele uitbreidingen op het programma. Eén daarvan is Filosofie.

Bob I is momenteel bezig met ons geschiedenisboek:De 25 grootste Libertanen en Lokixx heeft laten weten dat hij ons aardrijkskundeboek zal verzorgen.

Zelf schrijven Edit

Iedereen mag Sodales-handboeken schrijven. Informatie kan je op onze OP verkrijgen. Onze regel: schrijf er op los! Schrijf kwalitatief!

Drukwerk Edit

Al onze boeken worden gedrukt bij Drukkerij Neyt.

Naam Edit

Sodales is Latijn voor kameraden[1][2]. De bedenker van deze naam, Joeri Van der Sype haalde zijn inspiratie bij Horatius. Die schreef in zijn gedicht Nunc est bibendum over de zatte en slechte Cleopatra en goede Romeinen, zijn kameraden.

Zakelijk Edit

Eigenaars en oprichters zijn DimiTalen en Joeri Van der Sype. Aandelen van DimiTalen zijn nu in handen van de Quality Holding.

Referenties en noten Edit

  1. Zie hier voor een forumdiscussie en een woordenboekverklaring.
  2. De naam Sodalis (enkelvoud) wordt trouwens veel gebruikt als naam voor verenigingen en bedrijven. Zie hier voor een reeks voorbeelden.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki